Riippuu siitä, mihin kauppaan menee, esim. Biilteemasta ( tahallaan väärin kirjoitettu ) on vaikea saada miestä ulos...tai Uulssonilta.
Biilteemassa en minä viihdy sen paremmin, mutta se johtuu siitä, että autot eivät minua kiinnosta. Ja Uulssonista en ole kuullutkaan, mikäs putiikki se on?
Mutta kyllähän sitä paremmin viihtyy semmoisessa kaupassa, jossa on omiin kiinnostuksen kohteisiin liittyvää tavaraa. Esim. tavaratalossa viihdyn parhaiten musiikki- tai videopuolella, tai kirjakaupassa luontohyllyllä.
Mun X oli ihan mahoton, osti aina samanlaiset vaatteet, meni suoraan myyjän luo ja sanoi, tarvitsen samanlaiset kuin nämä ylläni olevat vaatteet tai kengät tms. myyjä etsi.
Mainiota! Sinun X on aivan selvästi järkityyppi.
On aivan turhaa vaihtaa hyväksi todettua tyyliä. Joskus on kyllä hankalaa, kun omantyyliset vaatteet on niin pahasti pois muodista, ettei niitä tahdo kaupoista löytyä. Ja silloinhan joutuu kiertelemään kaupoissa paljon enemmän.
Miksikähän miehet ei tykkää käydä kaupassa?
Ainakin minulle ne ovat semmoisia paikkoja, joissa ei viihdy. On väentungosta, stressaantuneen oloista ja todella töykeätä porukkaa, taustalla ällöttävän tekopirteätä musiikkia, tylsää oloa, ajanhukkaa. Tavaroiden valitseminen ei myöskään minulle ole yleensä mitään hauskaa puuhaa, onpahan vaan asia joka joskus täytyy hoitaa. Tuo taustamusiikki ei yleensä ole kovin häiritsevä asia, mutta näin joulun aikaan se nousee aivan häiritsevien asioiden kärkipäähän. Kaupoissa soitetaan pari kuukautta niitä muutamaa harvaa joululaulua koko ajan. Jos joku kauppias mainostaisi jättävänsä joululaulut kokonaan soittamatta, saattaisi saada todella hyvin asiakkaita.