Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tapaninpäivä, 26.12.2007  (Luettu 1006 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tapaninpäivä, 26.12.2007
« Vastaus #75 : 26.12.07 - klo:20:23 »

Kiitos Jarmo, kun muistutit!! [:-)] [:-P] 
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #76 : 26.12.07 - klo:20:27 »

Eihän Hopo ole suomenhevonen... [:-I]...mutta terkkuja ja toipumisia vaan hälle.

Ei se haittaa, hevonen kuitenkin.  [:-I]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #77 : 26.12.07 - klo:20:54 »

Iltaa taasen! :-))
Täällä iltapäivällä vesisade muuttuikin räntäsateeksi, mutta eihän tuota sitten enää niin paljoa tullutkaan. Nyt on kyllä lämpöasteiden vaikutuksesta maasta se vähäinenkin lumi sulanut pois.
Mittarissa päivän ylin lukema oli +1,9 ja nyt +0,6 astetta.

Nättejä ja kivoja kuvia tässä ketjussa ja mukavia juttuja! [:-)] [:-)]

Justiin söin iltapalat, joten hetken ehtii pönttöillä ennen nukkumaan (meinasin kirjoittaa kukkumaan :-)) ) menoa.

Mukavata iltaa jokaiselle!    [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #78 : 26.12.07 - klo:20:59 »

Huhhuh, juhlaa juhlan perää pitäs jaksaa. Tänää onki nimpparei kolmes polves melskattu.
Pienimmät sai viä lahjanki!
Huomenis veetää vähä henkeä ja taas juhlimaa. Meilhä on ne juhlat perjantainaki,
sehä on se Viattomien lasten päivä ja meil päihä niit riittää.   :-))
Sit piräs uuttavuotta  juhlii ja taas pukkaa nimpparia.  On tää nin väärin, nin väärin.    :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #79 : 26.12.07 - klo:21:07 »

Meinaaks sulla Veke kunto pettää  [:-DD] ?
Eikun täysillä mukaan vaan  [:52]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #80 : 26.12.07 - klo:21:14 »

[:5]  [:19]
« Viimeksi muokattu: 26.12.07 - klo:21:30 kirjoittanut Veke 12v. »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #81 : 26.12.07 - klo:22:26 »

Taina hei, minkä kokoisia ne Hopon pillerit ovat?
Ajattelin vaan kun tuolle Arvolle annan aina puolikkaan pienen pienen pillerin. Ja näyttää kuitenkin tehoavan.

Mutta millainen annetaan Hopolle??

Hopon yskänlääke on jauheena, eli saa kaksi pussia jauhetta aamulla ja kaksi illalla.
Sekotetaan ruokaan ja hyvin menee alas. Ilmeisesti siinä on joku hyvä maku kun ei nirsoile sen kanssa.
Toisaalta Hopolla on hyvä hevosen ruokahalu, kaikki menee alas mitä annetaan!  :-))
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 26.12.07 - klo:22:30 »

Hyvä ettei tarvii puhaltaa putkella Hopon kurkkuun sitä jauhetta, jos vaikka Hopo ehtis puhaltaa ensin  [:-DD]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #83 : 26.12.07 - klo:22:41 »

Hyvä ettei tarvii puhaltaa putkella Hopon kurkkuun sitä jauhetta, jos vaikka Hopo ehtis puhaltaa ensin  [:-DD]

No mutta, sittenhän  mulle ei ainakaan tulisi yskää.  [:-)]

Tänään melkein menetin rakkaan Hopeanuoleni  [:´(].... ajelin kehätietä, vauhtia n.70-80 km / h, onneksi
en yleensä luota muihin autoilijoihin kuin itseeni ja epäilen kaikkien kolmion takaa tulevien hyökkäävän
eteeni.... Tampereen tieltä nousi kehälle kaksi autoa, eka ehti mun eteen ihan sujuvasti, toisella ei
ollut mitään mahdollisuuksiakaan ehtiä, mutta mamma yritti silti. Onneksi Hopeanuoleen on tehty täys
jarruremppa kesällä, sillä sain tehdä aika rajun jarrutuksen että ehti nuoli pysähtyä ennenkun kerkes
pikkuauton kylkeen. Mammakin jarrutti, mutta sen auto kyllä tuli ihan suoraan mun kaistalle eli jos
en olisi reagoinut nopeasti ja jos jarrut ei olisi niin hyvässä kunnossa, olisin törmännyt melko kovalla vauhdilla
kylkeen enkä edes halua ajatella mitä mammalle olisi tapahtunut!  :-O
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #84 : 26.12.07 - klo:22:44 »

Joulunvietosta Savosta palattu sateisessa kelissä. Autoja oli tiellä jonoiksi asti.

Onneksi ei tartte vielä huomenna mennä töihin...ehtii toipua reissun rasituksista.

Meillä oli oikein mukava joulu lähimpien kanssa...ja varsinkin pikku vauvelin kanssa  [:36]

Toipumisia Hopolle ja Toivolle  [:24]

Ihana Vera-hauva ... tuli meidän Sandy-koira mieleen
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #85 : 26.12.07 - klo:22:48 »

Tänään melkein menetin rakkaan Hopeanuoleni  [:´(].... ajelin kehätietä, vauhtia n.70-80 km / h, onneksi
en yleensä luota muihin autoilijoihin kuin itseeni ja epäilen kaikkien kolmion takaa tulevien hyökkäävän
eteeni.... Tampereen tieltä nousi kehälle kaksi autoa, eka ehti mun eteen ihan sujuvasti, toisella ei
ollut mitään mahdollisuuksiakaan ehtiä, mutta mamma yritti silti. Onneksi Hopeanuoleen on tehty täys
jarruremppa kesällä, sillä sain tehdä aika rajun jarrutuksen että ehti nuoli pysähtyä ennenkun kerkes
pikkuauton kylkeen. Mammakin jarrutti, mutta sen auto kyllä tuli ihan suoraan mun kaistalle eli jos
en olisi reagoinut nopeasti ja jos jarrut ei olisi niin hyvässä kunnossa, olisin törmännyt melko kovalla vauhdilla

Onneksi oli Hopeanuolen jarrut kunnossa eikä tullut ruttuja.

Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #86 : 26.12.07 - klo:23:03 »

Ompa Tainalla ollu hilikulla. Hyvä, ku jarrut pelaa.
Tuli mieleeni ku kerran töihi mennessän taas pomo heristeli mulle A-4 arkkia ja julmisteli mullen.
Oli tullu palautetta mun ajamisistani. Joku naisihmine oli kovasti hurjana, ku oli kuulemma edellispäivänä joutunnu jarruttamaa mun takiani. Oli hän kans jossai Espoon suunnal tullu päätielle ja miä dösällä olin sattumoisin ehtinnykki sitte sen edelle. El ollu hällä muuta mahollisuutta, ku jarruttaa, ettei osuis mun ajaman bussin perää.
Noh, miä muistuttelin pomollen, et jottei yleesä mun perässäni joudu kukaa jarruttelemaa ja et enämpi ovat siin mun edessäni jarrutelleet. Ja kait se ny kuiteski vaarallisempaa on bussin edes jarrutella, ku siä takana.
No johamma meinasin, tuumas pomo ja repi paperin.   :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #87 : 26.12.07 - klo:23:09 »

No mutta, sittenhän  mulle ei ainakaan tulisi yskää.  [:-)]

Juu, ei pitäisi luottaa edes etuajo-oikeuteensa... samallainen tilanne mulla muuan vuosi takaperin ja en jarruttanut ja kolmion takaa tuli auto eteen... taka-akseli poikki siitä kun törmäsin perään ja mun auto tuulilasia myöten ruttuun. Onneksi ei ihmisvahinkoja. Yks valopylväskin siinä katkes samalla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #88 : 26.12.07 - klo:23:20 »

Aha...mese on ollut asialla...Veran kuvasta päätellen [:-)] [:-)]...juu lepäilee neiti sohvalla..riehunnan jälkeen...
kyllä hän on vauhdikas neiti...tullut kummiinsa.. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #89 : 26.12.07 - klo:23:26 »

:-O Onneksi Tainalla refleksit toimi nopeasti ja Hopeanuolen jarrut oli kunnossa eikä sattunut mitään.

Useasti myös olen todennut ja pelästynyt  [:-/], ettei aina voi tieltä kääntyviin autoilijoihinkaan luottaa vaikka vilkku olisi päällä, eivät silti välttämättä käänny minnekään vaan jatkavat suoraan ajamistaan  :-O 

Ulkona oli sade lakannut (toistaiseksi) tuuli edelleen ja nyt 3 plussaa, vettä oli kertynyt yön ja päivänaikana 6mm sademittariin.  [:-(]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.152 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.