Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Almanakkakysely, millaista kalenteria käytät  (Luettu 346 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Almanakkakysely, millaista kalenteria käytät
« : 26.12.07 - klo:17:02 »

Millaista allakkaa olet tottunut käyttämään? Onko ihan pieni taskuun sopiva vaiko vaan seinäkalenteri se riittävä?
---------------------------------
Minä tässä mietin. Olen säilyttänyt jo vuosia kaikki kalenterini. Huomasin, että nuorempana riitti sellainen pienempi koko.
Joitakin vuosia jo olen joutunut ostamaan sellaisen A5-kokoisen. Mistähän tuo mahtaa johtua? :-O [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Almanakkakysely, millaista kalenteria käytät
« Vastaus #1 : 26.12.07 - klo:17:04 »

Iso kalenteri A4 kokoa mahtuu paremmin numeroita talteen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #2 : 26.12.07 - klo:17:16 »

Mitäs numeroita sinä Jarmo taltioit.... [;-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 26.12.07 - klo:17:19 »

Keittiön seinällä aika iso, johon mahtuu kirjaamaan kaikkien sukulaisten merkkipäivät ja maksettavat laskut ym. Kamarin seinällä vähän pienempi. Sen näkee tästä tietsikalta. Sitten on vielä työkassissa yksi taskukalenteri. Pitäisi pysyä ajan tasalla.  :-))
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #4 : 26.12.07 - klo:17:26 »

Työalmanakkana sellainen A5 siihen mahtuu kaikki tärkeet jutskat. Kotona sitten keittiössä, eteisessä ja tietsikan vieressä seinäkalenterit. [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #5 : 26.12.07 - klo:18:05 »

Muistiinpanoja teen A5 kokoiseen almanakkaan jossa on jokapäivälle 10 riviä kirjoitustilaa  [:-)]   riittää jus kun pienellä tekstillä kirjoittaa  :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 26.12.07 - klo:18:11 »

Keittiön seinällä A4 kokoinen, commarin kalenteri ja liiton pikkukalenteri ne piisaa...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #7 : 26.12.07 - klo:18:11 »

Tavallinen yliopiston almanakka, sen olen ostanut joka vuosi jo pitkän aikaa, ja vanhat olen säilyttänyt.
Ennen yliopiston almanakka oli pienempi, tykkäsin että se pieni oli mukavampi, ja siihen aikaan tein jotain merkintöjäkin niihin.
Seinillä aina kaksi tai kolme erilaista kalenteria, joihin en kirjoittele merkintöjä koskaan.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #8 : 26.12.07 - klo:18:17 »

Seinäkalentereita on näyttänyt kertyvän vähän joka huoneeseen, käsilaukussa on ammattijärjestön taskualmanakka, repussa päiväkirja ja koneen vieressä A5 kokoinen pöytäkalenteri, pitää koko ajan tietää missä mennään, mikä viikko, päivä ja kuukausi kevääseen asti. Ja tietysti töiden alettua taas muutama lukujärjestys näkyvillä...näitä tämän ammatin erikoisuuksia.  [:-I]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #9 : 26.12.07 - klo:18:22 »

Seinällä ihan tavallinen Ympäristön seinäkalenteri. Käsilaukussa Tehyn kalenteri ja töissä A5-kokoa oleva, jota myös mahtuu mukana kuljettelemaan tarpeen mukaan.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #10 : 26.12.07 - klo:19:33 »

Mulla on siis se A5-kokoinen kalenteri aina mukana kaikkialla. Siihen mahtuu yhden päivän kohdalle kaikki, mitä on tehnyt ja mitä pitää tehdä. Sitten pienillä keltalapuilla muistutan itseäni joistakin ei-niin-tärkeistä -asioista.
------------------
Muistamisesta tuli mieleeni:

kun olin menossa syksyllä Budapestiin, tapasin lentokentällä entisen työtoverin. Oli hänkin menossa jonnekin.
Nyt sitten äsken tapasimme kaupassa. Hän kysyi, että minne minä olin sillon matkalla. Kerroin ja kysyin, että minnekäs hän sitten matkasi.
Hän sanoi että jonnekin, mutta nyt hän ei kyllä muista sen kaupungin nimeä!
No, sitten tapasimme taas kassajonossa, ja siellä hän kertoi, että Praha oli kaupunki  (hän oli tarkistanut sen siellä kaupassa kalenteristaan). Minä totesin, että hyvä kun vielä muistaa käyneensä, vaikka ei muista enää että missä.
Sitten hän pyysi kertomaan terveisiä kaikille työtovereille.
Minä lupasin kyllä kertoa terveisiä, mutta en kehdannut sanoa hänelle, että en enää muista hänen nimeään! [:-DD] [:-DD] [:-DD]

No, tuli se nimikin mieleen kun tarpeeksi sitä mietiskelin.
Että tällaista se on muistinmenetys! Ei aina naurata, mutta kyllä todella tuo allakka on noussut suurempaan arvoon.
Kun vaan aina muistaa sinne kaikki laittaa ja muistaa vielä katsoa!
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #11 : 26.12.07 - klo:19:54 »

Iso seinäkalenteri vain..johon voi kirjoittaa muisttinpanot. Taskuallakkaa en ole koskaan oppinut käyttämään.. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #12 : 26.12.07 - klo:19:56 »

Keittiössä on seinäkalenteri johon merkitsen tärkeät muistettavat asiat. Kalenteri on paikassa josta se tulee heti aamusta tarkistetuksi, siis lähellä kahvinkeitintä. :-))
Käsilaukussa on kalenteri joka toimii lähinnä päiväkirjana. Siihen merkitsen muistettaviksi tarkoitetut tapahtumat sekä kotona että matkoilla. Näitä on tallennettuina pitkältä ajalta. Varmaankin jo vuosikymmeniltä. On siis ollut jo kauan muisteltavia asioita. [:-DD]
Isäntä käyttää "vanhaa kunnon keltakantista" jossa taivaan merkitkin ovat järjestyksessä. Siihen tehdään lämpötila ja muut tärkeät
säämerkinnät. Myös muuttolintujen saapumiset löytyvät sieltä.  [:-)]
Tallessa niitäkin jo melkoinen määrä.
Lisäksi yleensä tulee muutamia seinäkalentereita "lahjuksina". Jos niissä on hyviä luontokuvia sijoitetaan makkariin ja tänne tietsikkahuoneeseen.
« Viimeksi muokattu: 26.12.07 - klo:19:59 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #13 : 27.12.07 - klo:10:47 »

Seinällä tässä tietsikan vieressä on kalenteri.Anopilta saadaan aina Seuran seinäkalenteri.
Miehellä Valmetin kalenteri,vaikka meillä onkin Intikka.    [:-I]
Laukussa on pankin kalenteri,johon laitan muistiinpanot.Täytyykin käydä kysymässä saisko ensi vuodeksikin sieltä kalenterin.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 27.12.07 - klo:10:55 »

Vanhanajan almanakka on yöpöydälläni.  Siitä katson lähinnä milloin on täyskuu. :-))
Tärkeimmät osoitetiedot on puhelinmuistiossa.

Lekuriin ja muut tärkeät menot löytyy päiväkirjan viimeisiltä sivuilta. [:-)] [:-)]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.277 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.