Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: EKOPINNAKISAJUTTUJA 2008  (Luettu 9520 kertaa)

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #75 : 02.01.08 - klo:21:41 »

En muuten osaa minäkään sanoa yhtään mitää tavotetta ekopinnoihin  [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #76 : 02.01.08 - klo:22:39 »

Ulkopuolista, sääntöjen vastaisesti (ei ekologisesti) tapahtuvaa kuljetusapua ei saa käyttää. Eli esim. kaverisi ei saa viedä sinulle kaukoputkea, telttailutarvikkeita tms. lintutornille tai johonkin muuhun paikkaan autolla kun itse pyöräilet sinne.

Miten silloin, jos vaikka fillarilenkillä poikkean lintutornille ilman kiikaria tai vaikka kiikarin kanssa ja siellä sattuukin olemaan joku ennalta tuntematon lintuharrastaja, joka näkee omalla hyvällä välineistöllään jotain, mitä haluaa näyttää minullekin, mutta en näe sitä kiikarilla vaan ainoastaan hänen kaukoputkellaan? Tai jos minulla ei ole kiikaria ollenkaan matkassa vaan olen kokonaan toisten, satunnaisesti paikalla olevien välineistön varassa.

Eli vaikuttaako havaintovälineen kuljetustapa siinäkin tapauksessa, että sitä ei ole tuotu paikalle minun havainnointia varten? Olisi hiukan omituista alkaa tuollaisessa tilanteessa kyselemään laitteiston kuljetustapaa... Vai pitääkö havainnointi tapahtua nimen omaan omalla välineistöllä, joka on kuljetettu sääntöjen mukaisella tavalla?

Kysymys voi kuulostaa saivartelulta, mutta tuo tilanne voisi hyvinkin tulla käytännössä minulle vastaan. Useampikin elikseni on tullut ihan sattuman kauppaa kun olen fillarilenkillä tullut poikenneeksi lintutornille pienelle huilitauolle ja joku konkari on ystävällisesti näyttänyt mitä kivaa siellä näkyy.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 329
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #77 : 02.01.08 - klo:23:20 »

Ulkopuolista, sääntöjen vastaisesti (ei ekologisesti) tapahtuvaa kuljetusapua ei saa käyttää. Eli esim. kaverisi ei saa viedä sinulle kaukoputkea, telttailutarvikkeita tms. lintutornille tai johonkin muuhun paikkaan autolla kun itse pyöräilet sinne.

Miten silloin, jos vaikka fillarilenkillä poikkean lintutornille ilman kiikaria tai vaikka kiikarin kanssa ja siellä sattuukin olemaan joku ennalta tuntematon lintuharrastaja, joka näkee omalla hyvällä välineistöllään jotain, mitä haluaa näyttää minullekin, mutta en näe sitä kiikarilla vaan ainoastaan hänen kaukoputkellaan? Tai jos minulla ei ole kiikaria ollenkaan matkassa vaan olen kokonaan toisten, satunnaisesti paikalla olevien välineistön varassa.

Eli vaikuttaako havaintovälineen kuljetustapa siinäkin tapauksessa, että sitä ei ole tuotu paikalle minun havainnointia varten? Olisi hiukan omituista alkaa tuollaisessa tilanteessa kyselemään laitteiston kuljetustapaa... Vai pitääkö havainnointi tapahtua nimen omaan omalla välineistöllä, joka on kuljetettu sääntöjen mukaisella tavalla?

Kysymys voi kuulostaa saivartelulta, mutta tuo tilanne voisi hyvinkin tulla käytännössä minulle vastaan. Useampikin elikseni on tullut ihan sattuman kauppaa kun olen fillarilenkillä tullut poikenneeksi lintutornille pienelle huilitauolle ja joku konkari on ystävällisesti näyttänyt mitä kivaa siellä näkyy.

Tällä kohdalla tarkoitetaan nimen omaan sitä että jos sinä pyydät jotain toista viemään sinua varten välineistöä johonkin paikkaan, tai  hän tietoisesti vie havainto- tai muuta välineistöä johonkin paikkaan sinua varten.
Jos esim. lintutornilla on muita satunnaisia harrastajia heidän kaukoputkea tms. välineistöä saa toki käyttää riippumatta siitä miten he sinne ovat tulleet.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #78 : 03.01.08 - klo:00:20 »

Kiitos vastauksesta, JaTa69! Kuulostaa järkeenkäyvältä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #79 : 03.01.08 - klo:16:15 »

Tänään tein parin tunnin metsälenkin. Viisi uutta lajia. Kaksi pyyparia kilometrin välein. Molemmat parit olivat pariutuneet, kuten pyyt tekevät jo loppusyksystä. Elävät talven ja kevään yhdessä. Kivaa oli nähdä 10 pyrstötiaista parvessa.  :-))
Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #80 : 03.01.08 - klo:16:40 »

Kovin heikolta näyttää. Ekat 9 pinnaa tänä vuonna olivat ekopinnoja, kaikki sen jälkeen bensapinnoja. [NUT] [:´(]

Mutta olen minimoinut bensat, olin töissä muutenkin, ja puistossa kotimatkalla.
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #81 : 04.01.08 - klo:14:55 »

Rohkeasti vaan pinnatavoitteet näkyviin, ehkä oma tavoite ei ihan ole vuoden lopputulos, ehkä tavoite tuli asetettua väärin  [:-I] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #82 : 04.01.08 - klo:15:03 »

En halua asettaa mitään tavoitetta ekopinnoille, se tulee mikä tulee. Ekopinnaretkeily on ainakin omalta osaltani pääasiassa hauskaa ulkoilua ja yhdessä Repen kanssa luonnossa kulkemista ja retkeilyä. Jospa pinnojen keräily siinä sivussa saisi vähän useammin liikkeelle.  [:-)]

Huomenna on tarkoitus kävellen tehdä ensimmäinen ekopinnalenkki, noin 8 kilometriä. Ja sen jälkeen laavulla kahvit ja makkarat, se vasta on elämää. [:-)] Ja toivottavasti pinnoja ropisee. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #83 : 04.01.08 - klo:15:11 »

Tiina, jospa teidän makkaroitanne tulisi kuukkeli kärkkymään! Joku yksinäinen vaeltaja! :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #84 : 04.01.08 - klo:15:21 »

Tiina, jospa teidän makkaroitanne tulisi kuukkeli kärkkymään! Joku yksinäinen vaeltaja! :-))

Sinähän sen Erkki sanoit :-)) toivossa on hyvä elää, eihän sitä koskaan tiedä mikä eteen tulee.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #85 : 04.01.08 - klo:15:31 »

Ekopisteitä tulee niin, että laavun katto ropisee.  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #86 : 04.01.08 - klo:15:37 »

Paljonkohan säkylästä olikaan pertunmaalle matkaa...                                                [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #87 : 04.01.08 - klo:15:43 »

Mä arvelen, että mun tänvuotisista lintuhavainnoista noin 80 % tulee olemaan myös ekopinnalajeja.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #88 : 04.01.08 - klo:15:44 »

Paljonkohan säkylästä olikaan pertunmaalle matkaa...                                                [:42]

301,6km :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: EKOPINNAKISAJUTTUJA
« Vastaus #89 : 04.01.08 - klo:15:47 »

Kesällä mukavassa säässä ja kunnossa 2 päivää ja sama takaisin löytyisiköhän kuukkeli kesällä  :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.