Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ilotulitteet -mitä mieltä olet  (Luettu 1789 kertaa)

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Ilotulitteet -mitä mieltä olet
« Vastaus #75 : 31.12.07 - klo:05:55 »

Uutinen hesarista: Norja kieltää ilotulitusraketit yksityishenkilöiltä vuoden päästä. Kielto koskee ilmaan ammuttavia raketteja, maassa sähiseviä tulitteita saa ostaa myös ens vuodenvaihteen jälkeen [:-I]

Meillä kun Suomenmaassa kaikki "mukava" kielletään, niin eiköhän tuokin kohta toteudu. Vai pitäiskö Ruotsin olla ensin mallina [:-I] Itse olisin iloinen, jos tuon ajan näkisin [:5]

Mulla on kans huonoja muistoja raketeista. Vuosikymmeniä sitten isoveli oli lähettänyt parvekkeelta raketin, joka räjähtikin käsiin. Hän sai pahat palovammat ja silmät vioittuivat. Elämänsä lopussa hän oli jo miltei sokea. Kuinka paljon räjähdyksellä oli syy jatkuvaan näön heikkenemiseen, siitä ei ole varmuutta, mutta ainakin sai alkunsa siitä. [:-(]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 31.12.07 - klo:09:37 »

[KIPPIS] [KIPPIS] Jee - hyvä Norja - olen sitä mieltä - että jos ei ole suomalaisten päässä järkeä -ei alkoholinkäytössä - ei taida juuri olla missään - niin pakkohan "kakaroiden" toilailuun joskus on puuttua.  Jos ei osata  käytäytyä vastuullisesti - aikuismaisesti (vaikka kronologinen ikä olisi mitä) niin rajoja vaan. Lapsentekoon voisi olla samat pelisäännöt, samoin eläinten hankkimiseen ja paljon muuhunkin.
Eikä pulputus ilmastonsuojelusta kuulosta kovin vakuuttavalta kun samalla syydetään taivaalle ja ympäristöön p****kaa minkä keritään - kuka ne jätökset sitten kerää - kaupungin työntekijätkö? Anna mun nauraa -  [:8] [XX]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 31.12.07 - klo:13:22 »

Norjalle täällä myös  [:5]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 31.12.07 - klo:14:01 »

Jesh, Norjalle... [:5]

Ensimmäiset rätinät tälle päivälle jo aloitettu. Tämä "kaikkitännehetimullenyt"-sukupolvi ei ole oppinut kärsivällisyyttä. Siis sitä, että paukuttelut aloitettaisiin sitten kun siihen on virallinen lupa, eikä päiväkausia aikaisemmin.  [:-I] [:-/] "Kun kerran kaikki muutkin saa, niin miksen mä voi...."
Kirjattu

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 31.12.07 - klo:14:19 »

Lainatakseni sanomalehdestä yhtä yleisönosaston kirjoitusta,   Eräs kunnon paukkujen ostaja kirjoittaa:

Onhan se nautinnollista, kun edes kerranvuodessa saa antaa koiranomistajille ihan laillisesti takaisin kaikki haukun kuuntelemiset,
ennenaikaiset herätykset, keräämättömät jätökset teiden varsilta jne.   :-O :-O :-O :-O

Rehellisyyden nimissä olen tuon yleisökirjoituksen kanssa samoilla linjoilla, kyllä kurittomat koirat/omistajat ovat myöskin aika rasite ympäristölleen ja aivan koko vuoden!
Meillä lapset aikanaan ampuivat raketteja valvotusti suojavarustein ja ongelmia ei ilmennyt.
Samoin itse olen ampunut muutaman raketin melkein joka vuosi!!
Toki osalla paukuttelijoista järki/ymmärrys on sitä luokkaa, että käteen ei saisi antaa tulitikkuakaan!!
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #80 : 31.12.07 - klo:14:56 »

Niin, jotkut ovat.
Miksi sitten kaikkien koiranomistajien pitää kärsiä?
Meidän Onni ei esim koko viisivuotisen elämänsä aikana ole
ketään haukullaan häirinnyt.
Yhtään ulostetta ei ole luontoon jäänyt. Saati ihmisten vaivoiksi
jalkakäytäville. EIKÄ tule jäämään.
Kenenkään ei ole tarvinnut pikkuista Onnia pelätä.
Sitä on aina ulkoilutettu valvonnassa, lyhyellä hihnalla.
Ei koskaan päästetty lähelle ketään ihmistä ellei hän itse
ole luokse tullut.
No, Onni ei onneksi sisällä paukkuja pelkää. Ulos emme häntä
näinä aikoina illalla vie. Vain pikainen kakitus omaan pihaan.
   Minä olen siis KOIRANomistaja. Inhoan todella koiranomistajia
jotka eivät koiransa jätöksiä siivoa. Tai antavat niiden haukkua kaiket
päivät ja yötkin ulkona tylsistyneenä ja viluissaan.
Mutta sekään ei ole koiraparkojen vika.

No, tää on asia joka saa mut hiukan hiilestymään.
Että jokin laittomuus ja tyhmyys antaa sitten luvan toiseen laittomuuteen ja
tyhmyyteen  [:-//] 
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 31.12.07 - klo:15:01 »

"Potut pottuina"-linjalle ei mielestäni pitäisi mennä, se on loputon suo. "Jos kerran tuo tekee, niin minä myös".  [:-I] [:-/]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 31.12.07 - klo:15:26 »

Vähemmistö koirista räksyttää ja nykyisin moni koirankuljettajista noukkii ulosteet pussukkaan. Koirankakka ei räjähdä käteen, se on äänetön, siitä ei saa silmävammoja (ellei sitten hieroskele sitä silmiin) niitä ei nakata toisten parvekkeille, ei postilaatikoihin (ellei joku bimbo sitten tee niin). 
« Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo:15:31 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 31.12.07 - klo:15:53 »

No nyt täälläkin jo papatit paukkuu.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #84 : 31.12.07 - klo:16:23 »

Mitäs järkeä on koiranomistajille ja koirille kostaa kun eivät he sitä kostoksi kuitenkaan tajua?
Mieluummin ottaisi sen häiritsevän koiranomistajan kanssa asian ihan puheeksi naamatusten niin asiat voisi mennä paremmin perille.

Meilläkin naapurissa haukkuva koira,tai haukkuu vaan koska on teljetty päiväksi kylppäriin ja muutaman kerran olen koiran kakkaan astunut.
Muutenkin ärsyttää vääriin paikkoihin koiriaan pissattavat ja kakattavat ihmiset mutta jos häiriköimään rupean niin tuskin asiani ikinä oikein ymmärretään.
Ajatellaan vaan samoin minustakin että onpa hankala ihminen hän,ei sitä yhdistetä siihen että olen ärsyyntynyt heidän käytökseensä.

Muutaman kerran on mielessä käynyt kun naapurin kissa käy meidän kukkapenkissä kakalla että veisin niitä joskus muovipussissa postilaatikkoon,mutta en kuitenkaan kilttinä ihmisenä kehtaa [:-I]
Se viesti voisi ehkä mennä perille...ehkä

Mutta Norjallekkin  [:5]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 31.12.07 - klo:17:09 »

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id78776.html

..että täl viisii EU:ssa [:-I]

Onkohan tämä nyt sitä "köyhäinapua", työllistetään aasian lapsikansaa... Vai miksi aiotaan nostaa... :-O
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #86 : 31.12.07 - klo:17:10 »

Tulin just kotiin ja ulkona täys meno päällä, aivan poliisitalon vieressä, takana paukutellaan täyttä päätä. Mitähän noilla aikarajoituksilla on merkitystä... eihän niitä kukaan ehdi valvoa.

Mökin nurkilla on jo paukuteltu täyttä päätä, tuttu tuli äsken vastaan, kysyi miten uskallan tässä asua.... [:4]

Nyt olen sytytellyt valoja joka puolelle mökkiä ja pihalla on jo pari ulkotulta, vien lisää illan mittaan. Jospa laittais roikkia tuonne pihalle häikäisemään, kellarissa on oikein kirkas roikkalamppu.

Kulutan sähköä ja ulkotulia nuiden rakettien vuoksi, ite saan maksaa  [:-(]

Hetki sitten paloautot jo kiisivät jonossa........ [:-I] [?]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #87 : 31.12.07 - klo:17:48 »

Kovaa on paukuttelu tuolla ulkosalla jo!

Enkä ymmärrä, miksi pitää KOIRILLE kostaa, eiväthän ne tarpeitaan ilkeyksissään tee. Vika on omistajissa, jos eivät huolehti siitä, minne antavat koirien tarpeensa tehdä, eivätkä korjaa koiransa jätöksiä!
Parempi olisi selvittää asiat koiranOMISTAJIEN kanssa ihan puhumalla.

Koirat ovat viattomia kärsijöitä näissä paukuttelujutuissa!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 31.12.07 - klo:18:01 »

Nonniin, sota on alkanut... [:-I] [:-//]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #89 : 31.12.07 - klo:18:02 »

Ai sielläkin  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.319 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.