Mitä te teette että saatte sen kukkiin?Mä sain sen kukkivana kolme vuotta sitten ja kerran kukki jälkeen.Se ja orkidea on mulle liian vaikeita kukkia
Mitä te teette että saatte sen kukkiin?
Lainaus käyttäjältä: Varpunen - 12.06.09 - klo:12:31Mitä te teette että saatte sen kukkiin?Ainakin pieni kidutus viileässä ulkona syyspuolella piristää kunnolla kukintaan. Kuitenkaan ei sitä ihan pakkaseen kannata jättää
Minulla kaksi "vanhaa"( ainakin 6v) kliiviaa.Ovat isohkossa ruukussa olleet jo monta vuotta.Neliskulmainen muovijuttu 24x20cm. Niitä ei kannata turhaan vaihtaa ruukusta toiseen tai uuteen multaan. En siis ole niitä vaihdellut kolmeen vuoteen . Tarvittaessa olen lehtien pölyn suihkutellut kunnon suihkussa. Jostain olen lukenut, ettei tykkää kääntelyistä tai paikan vaihdoista. Minulla olleet samansuuntaisesti ja samalla paikkaa. Niukka kastelu silloin kun ei kuki ja sitten kun kukkavana ilmaantuu, niin kerran enemmän.Eli kaksi kertaa viikossa. Toinen pukkaa myös samanaikaisesti kahta poikasta. Aamu ja aamupäiväaurinko paistaa kukalle. Itseasiassa samoissa olosuhteissa kukkii uudelleen kolme phaleonopsista!