Tässäpä nää mun ekotekoni!
Kaikki johtojen päässä olevat laitteet ja lamput oon kytkenny jatkojohtoon, mist voi katkasimella pysäyttää turhaa kuluvan taukovirran. Elikkä esmes nää kaikki tietsikkaa tulevat johdot on kytketty siihen. Kun lopetan pönttöilyn, nii tai jos pidän pidempää taukoa, ni ensteks sammutan tietsikan ja sitte vaa naps katkasimesta ja sammuu samal kertaa kaskusyksikkö, skanneri, kirjotin, modeemi ja näyttöruutu. Samanlaisessa johdossa on muutki, ninkun esmes kaikki laturit, telkku, radio, jalkalamput ja muut pikku sähkön syöjät. Pakastinkin on ilman virtaa, ku ehä tälläsellä, yksineläjällä o mitää pakastettavaaka.
Liikenteessä en juur pysty säästämää. Työmatkan teen melko tavallisesti sillon, ku julkiset ei kulje, mut vaatteisii ei kulu juur enempää vuodessa, ku sukkapari, vähä alusvaatetta ja ehkä kenkäpari, joka toinen vuosi. Yhtiö vaatettaa ihan hyvi ja muuten dyykkaan vaatteeni, tai käytän tukihenkilön pieneks jääneitä.
Syömisessä ei o mitää tingittävää, ku ehä miä mitää oikeestaa syökkän. Sämpyläkaffetta ja joskus vähä rusinapullaa!
Mainospaperia ei juur tule, ku olen liimannu oveeni tiedotuksen, että EI MAINOKSIA, ainoastaan ilmaisjakelulehdet. Laskuni maksan tietsikal, mut haluun sen paperilaskun ittelleni sen takii, ku joskus on ulosottomies yrittänny periä viis vuotta vanhaa lääkärinlaskua, mikä sitte kuitekki oli maksettu ihan ajallaa.
Hurjan vähä tulee mitää lajiteltavaa, mut jos jotai tuleeki, ni lajittelen kyl.
Hitsi, kirjotinko väärää paikkaa, no jos haittaa, ni siirelkää, jookosta!