Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevään kylvöjä  (Luettu 6134 kertaa)

luscinia

• Vieras
Vs: Kevään kylvöjä
« Vastaus #105 : 21.04.08 - klo:08:46 »

No nyt se miinankäynnös on sitten itänyt!
Muut taimet voivat hyvin, asteri hieman aikailee itämisensä kanssa. Hentoiset heinät/ruohot ovat haasteellisia kasvatettavia, hieman menetyksiä tapahtunut.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #106 : 21.04.08 - klo:10:11 »

:-)) Taas se on tapahtunut   [:-I]  taimia on paaaljon, mutta mitä ne ovat nimeltään?

Kylvin kaikki siemenet järjestyksessä omiin pikkuastioihinsa ja nimet oli silloin tiedossa.
Nyt olen niitä taimiastioita siirrellyt ja käännellyt itämisen myötä valoon, samalla järjestys on muuttunut  [:-DD]
No näin on käynyt ennenkin ja arvaustoimisto on avoinna aina kun katselen/kastelen niitä  [:-)] [:-I] [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #107 : 21.04.08 - klo:16:46 »

:-)) :-)) :-))
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #108 : 23.04.08 - klo:09:01 »

Pihalintu, ai kun tuttua minullekin  :-))
Kyllähän mä nyt muistan on ajatus kun kylvää,
mutta niin ne vain sekoaa.
Käytin joskus jopa puutarhalta varastettua ideaa, eli käytin erivärisiä purkkeja eri kasveille.
Silti ne sekos mutta oli helpompi selvittää  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #109 : 23.04.08 - klo:19:07 »

Mulla on joissakin purkeissa hammastikkuja ja toisissa tulitikkuja, mitähän ne tarkoittaa, ei hajuakaan  [:-DD] :-)) 

- jaa eriväriset purkit, mainio idea,  mistähän niitä löytyisi   [:-I]  tietty voisihan jonkun tarrankin liimata kylväessään.
 mutta kun luulee muistavansa   :-))

Viime kesänä leikkasin maitotölkeistä muistilappuja, kirjoitin niihin nimet vedenkestävällä tussilla,
kappas eihän se tussi kestänytkään aurinkoa  [NUT]  [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #110 : 23.04.08 - klo:22:48 »

Ne käytti muovipurkkeja, eli musta ja ruskea, iso ja pieni jne.
Mm tomaatitkin oli siten ja seinällä ohjeet, musta 10cm purkki pensastomaatti jne.
Kotioloissahan nuo purkit voi olla vaikka jukurtti-, maito- ja viilipurkkeja.
Paperille tieto mitä missäkin on ja paperi jääkaappiin minne täälläkin hukataan tavaraa  :-))
Ai kun mä olen nero neuvomaan, itse vaan en tuota käytä, kun on niin hyvä muisti.
Mitäköhän niissä kahdessa purkissakin on ...  [:-DD]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #111 : 24.04.08 - klo:18:49 »

Mä kirjotan maalarinteipille lajin nimen ja teipinpala purkin kylkeen. Lisäksi kirjaan tiedot muistiin tietokoneelle, kuten milloin ja mitä on kylvänyt, milloin itää jne. Ennen tietsikkaa mulla oli vihko johon kirjasin ylös.
Hehe, mä kokeilin joskus niitä irtolappusia purkkeihin, mutta kisu napsi niitä pois hampaillaan, onneksi tunnistin ne kasvit muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:18:51 kirjoittanut mir »
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #112 : 24.04.08 - klo:18:58 »

[KIPPIS]   Mir:n järjestelmä kuulostaa selkeältä  [KIPPIS]

...mutta tuohon en pysty, en kertakaikkiaan  :-))  nytkin tomaatintaimien seasta nousee joku vallan muu,  suuri taimi  [NUT]  mikähän SE on   [:-I]

Kaiken huippu on tuo siemenien keruu tienvarsilta, mistä milloinkin, taas löysin repun sivutaskusta oikein paperinenäliinaan käärittyjä siemeniä, mitähän niistä tulee  [:-I]  takin sivutaskuistakin löytyy usein yllätyksiä  [NUT]

Varpusellakin ihan hyviä ehdotuksia, on yritetty tuotakin. Ja jääkaappi, se on vallan mainio paikka laittaa talteen, miten siellä tavarat siirtyykin  ja tärkein joutuu takimmaiseksi  :-O  [NUT]
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:19:07 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #113 : 25.04.08 - klo:05:43 »

Pihalintu saa pitää arvaustalkoita  [:-DD], kyllä mullakin taas ahkeraliisan lajit on sekaisin, mut ei se mitään. Täytyyhän elämässä olla jännitystä ja sitä tehdään mistä tykätään.
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #114 : 26.04.08 - klo:15:28 »

Kauniina päivänä, auringon paisteisessa uudessa kasvihuoneessa iti tänään ensimmäinen keltavaleunikko! Voimia itämiseen se keräsi puolitoista kuukautta. Sinivaleunikot odottelevat vielä pinnalle tuloa, liekö shokki jääkaapista kasvihuoneeseen liian stressaava. Onneksi on kaksi ostettua sinivaleunikon tainta odottamassa pääsyä omalle kasvupaikalleen.
Miinanköynnöksiä on jo monta ja yksi steviakin (tms) on itänyt........
Kirjattu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #115 : 27.04.08 - klo:21:13 »

Tänään heittelin pihalle jo siemeniä. Tyhjensin vanhoja avattuja pusseja. Yhteen paikkaan viskelin pensaskrassia, toiseen kehäkukkia. Mitäs luulette, mahtaako onnistua?

Lähden ylihuomenna matkalle ja ajattelin, että siemenet muhivat siellä mullassa viikon. Kun tulen takaisin kukkapenkissä on sitten mukavat alut. Onkohan?  :-))
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #116 : 27.04.08 - klo:21:22 »

Onnistuvat ihan varmasti, jos vain säät sallivat  :-))  hallaharso voisi kotimiehellä olla varalla  [:-I]  [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #117 : 28.04.08 - klo:10:12 »

Mä kylvin viime keskiviikkona Lollo rosso salaattia ja eilen huomasin sen olevan jo pinnalla.
Olen parina vuonna esikasvattanut ja sitten istuttanut avomaalle.Meillä saa niin myöhään kasvimaan kuntoon,kun metsän laidassa lumen sulaminen kestää.Persiljaa kylvin myös ja kasvatan sen ikkunalaudalla ja vien sitten purkin ulos.
Laitoin myös päivänsineä,kun löysin sitä Scarlett O`haraa,senhän pitäisi olla punaista,vai.    [:-I] Vanhat siniset siemenet pistin sekaan.
On mulla myös tarhaorvokkia,sarviorvokkia ja jotain kaunokaisseosta kohta koulittavina.
Värinokkosta laitoin myös.Vähän meni myöhään mun kylvökset,vaan ehtii jos ehtii.
Paprikat kasvaa ja komistuu,niitä on nyt jo kaksi ja saataapi tulla vielä,kun on pari kukkaa.Paprika on viime kevään kylvös.
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #118 : 28.04.08 - klo:11:06 »

Kyllä noista jotain kukkia tulee.  [:-I] [:-)]
(kerrottuja orvokkeja)

Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #119 : 30.04.08 - klo:07:55 »

Mäkin ostin kerrottuja orvokeita, mutta ei ne ole kerrottuja.
Terälehtien lukumäärä on kuin muillakin, mutta ne on tosi kurttuisia, vekattuja ne terälehdet ja kukat ovat myös kestäviä. Kokonaisuus on runsaannäköinen!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.319 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.