Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevään kylvöjä  (Luettu 6149 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kevään kylvöjä
« Vastaus #165 : 05.02.09 - klo:22:45 »

Voi ei, lankesin,  menin taas sinne kaupan siemenhyllylle  vain tutkimaan  [:-I]
Synnintunnustukset tänne vaan. [:-DD] [:-DD] Se helpottaa oloa huomattavasti, kun tunnustaa lankeemuksensa.

En mie mitään tunnusta......ainakaan vielä. [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #166 : 05.02.09 - klo:22:54 »

Voi ei, lankesin,  menin taas sinne kaupan siemenhyllylle  vain tutkimaan  [:-I]
Synnintunnustukset tänne vaan. [:-DD] [:-DD] Se helpottaa oloa huomattavasti, kun tunnustaa lankeemuksensa.

En mie mitään tunnusta......ainakaan vielä. [:-DD]

Sit ku sun parveke pursuaa kukkia niin, että et itte mahu sekaan, ni se on pakko tunnustaa. [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #167 : 05.02.09 - klo:22:56 »

Aina sitä senverran pystyy pujottelemaan niiden rehujen välistä... [:-DD] Voin vaikka pistää valokuvan näytille, mikäli aihetta on.
Kirjattu

pajunkissa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #168 : 09.02.09 - klo:22:12 »

Siemeniä tulin minäkin hankkineeksi. Tilasin muutamia pusseja, kun kaikkia haluamiani ei saa lähikaupoista eikä nyt messujakaan oo tässä lähistöllä. Ajattelin kans kylvää kesäkukkia pellolle ja vain vähän vihanneksia...niin kurpitsoita, papuja...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #169 : 10.02.09 - klo:10:38 »

Päivälehdessä sanottiin että esim. päivänsineä kannattaa kylvää jo nyt, niin se alkaa kukkimaan jo keväällä sisällä ja sitten voi halutessaan siirtää sen ulos. Joku tuki kannattaa kuitenkin laittaa mihin versot voi kietoa kun ne kasvaa muuten ihan sotkuun.

Nyt tekis mieli kyllä kokeilla tota, ajatelkaas, ruukkuun sellainen pyöreän mallinen kukkatuki mihin versot voisi kietoa, olis kyllä varmaan nätti sisälläkin kun kukkisi sinisin kukin. 

Tällaista lähinnä ajattelin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #170 : 10.02.09 - klo:12:38 »

Mä olen joskus kylvänyt päivänsineä helmikuussa ja se tosiaan kukki jo toukokuussa (vein äidillekin äitienpäivänä kukkivan päivänsinen), vieläpä pohjoisikkunalla. Taimia oli kauheesti ja ne ehti kasvaa TOSI pitkiksi, varmaan 1,5-metrisiksi! Ja arvatkaa oliks mulla mitään tukea niille [NUT] [:-DD] (tai siis oli mulla semmoset kepit tukena, ne kasvoi siis vain ylöspäin ja ylöspäin ja lopuksi latvat sotkeutuivat keskenään, kun ruukut oli ihan vieri vieressä)... Olivat kyllä niin sotkussa keskenään, että hyvä, että ikinä sain niitä sen verran selvitettyä, että sain ne ulos.

Tuo Tiinan linkin systeemi vois olla hyvä. Latvaahan voi ohjaillakin siinä vähän ees taas. Mun taimet kasvoi keppejä pitkin niin korkeelle, että lopulta ne kasvoi jo pitkin verhotankoa. [:-DD]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #171 : 10.02.09 - klo:21:07 »

Nyt jäi "muutamia" siemenpusseja käteen euromarketista...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #172 : 11.02.09 - klo:10:26 »

No nii, tässä sitten mun eka kylvös, laitoin vielä muovin päälle. :-))
Päivänsineä en löytänyt siitä kaupasta missä kävin, mutta ostin jotain elämänlankaseosta jossa sanotaan että sen voi kylvää jo helmikuussa. Katsotaan mitä tuosta kehittyy, täytyy Pertunmaalla itse tehdä se ympyränmallinen tuki, saa sitten siihen kietoutua.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #173 : 11.02.09 - klo:10:29 »

Mä oon haikaillut elämänlankaa kait viitenä keväänä, vaan koskaan en löydä mistään siemeniä. Ei Prismassa (vaikka siellä on hyvin laajat valikoimat) ei puutarhamyymälöissä, huoh.

Ihmekukkien eka kylvös on nyt neljättä päivää mullassa. Jos ne kaikki itää, en lisää laitakkaan, mut jos ei idä kunnolla, ni laitan uuden satsin.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #174 : 12.02.09 - klo:22:17 »

Mä oon haikaillut elämänlankaa kait viitenä keväänä, vaan koskaan en löydä mistään siemeniä. Ei Prismassa (vaikka siellä on hyvin laajat valikoimat) ei puutarhamyymälöissä, huoh.

Mä hokasin tänään kaupassa Elämänlankaseospusseja. Otinpa varuilta muutaman,kun täällä kaipailtiin.
Voin lähettää tarvitseville. [:-)] Jos saan yhteystiedot huomenna ennen puoltapäivää,niin voin laittaa kylällä käydessä ne jo huomenna postiin.
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #175 : 13.02.09 - klo:05:01 »

Inke! Sä oot ihana....  [KIPPIS]   (ystävän palvelus)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #176 : 13.02.09 - klo:09:25 »

Aamulla huomasin että mun elämänlangat oli itäneet.  [:5]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #177 : 13.02.09 - klo:10:39 »

Sitä näin ystävänpäivänaikaan saa tällaisia mielenhäiriöitä.    [NUT]   :-))
Olisin ostanut päivänsineäkin,mutta sitä ei ollut.
Viime keväänä laitoin päivänsineä ja myös sitä punakukkaista päivänsineä,mutta ei tullut kukankukkaa,lehtiä vaan kasvatti.   [:-(]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #178 : 13.02.09 - klo:10:43 »

Sitä näin ystävänpäivänaikaan saa tällaisia mielenhäiriöitä.    [NUT]   :-))
Olisin ostanut päivänsineäkin,mutta sitä ei ollut.
Viime keväänä laitoin päivänsineä ja myös sitä punakukkaista päivänsineä,mutta ei tullut kukankukkaa,lehtiä vaan kasvatti.   [:-(]

Jos joku löytää päivänsinen siemeniä kaupasta, niin mä voisin ottaa (siis tietysti maksan niistä) yhden pussin. Tämähän on kai se kiistelty siemen jota jotkut käyttää muihin tarkoituksiin kuin kasvatukseen joten sitä ei välttämättä joka paikasta ole saatavana.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #179 : 13.02.09 - klo:10:53 »

Mä hokasin tänään kaupassa Elämänlankaseospusseja. Otinpa varuilta muutaman,kun täällä kaipailtiin.
Voin lähettää tarvitseville. [:-)] Jos saan yhteystiedot huomenna ennen puoltapäivää,niin voin laittaa kylällä käydessä ne jo huomenna postiin.

Voi mää haluaisin! Kiva kun muistit meitä! Ja hei kuule, jos laitan sulle sitä päivänsineä pussillisen niin sehän menee silloin ihan "päittäin". (Jos vaan löydän, mutta tuossa Prismassa on ollut sitä aina.) Ja Tiina , voin laittaa myös  sulle päivänsineä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.257 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.