Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevään kylvöjä  (Luettu 6127 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Kevään kylvöjä
« Vastaus #180 : 13.02.09 - klo:10:56 »

Jos joku löytää päivänsinen siemeniä kaupasta, niin mä voisin ottaa (siis tietysti maksan niistä) yhden pussin. Tämähän on kai se kiistelty siemen jota jotkut käyttää muihin tarkoituksiin kuin kasvatukseen joten sitä ei välttämättä joka paikasta ole saatavana.

Mä oon muutes kuullut tuon saman just siitä elämänlangasta, joku sanoi, että ehkä siksi sitä ei löydy joka paikasta. Ehkä se pätee päivänsineenkin sitten, ovat varmaan sukulaiskasveja, lehdetkin samanlaisia, päivänsinen kukinto on kai suurempi kuin elämänlangan.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #181 : 13.02.09 - klo:10:57 »

Sus: Sepä passaa sitten niin.   [:-)] Mutta jos et löydä,niin eipä se haittaa.
Jos laitat heti osoitteen,niin laitan sen postiin tänään,kun lähden kohta kylälle.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #182 : 13.02.09 - klo:10:59 »

Jep, inke, laitan osoitteen nyt heti. [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #183 : 13.02.09 - klo:11:12 »

Joo, kiva ja kiitti Sus jos viitsit laittaa sitä päivänsineä, siis jos sitä löytyy Prismasta. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #184 : 13.02.09 - klo:11:15 »

Kertokaas mitkä ovat niissä elämänlanka/päivänsinipussukoissanne tieteelliset nimet. Päivänsini on yksi laji elämänlangoista eli kuuluu Ipomoea-sukuun. Minä olen myös aatellut hankkia päivänsinen siemeniä..
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #185 : 13.02.09 - klo:11:18 »

Joo, kiva ja kiitti Sus jos viitsit laittaa sitä päivänsineä, siis jos sitä löytyy Prismasta. [:-)]

Jep, Tiina, jos vaan löydän, uskon, että löydän. Tartteen ostaa ittelleni myös. Laita vielä yv:nä osoite, en kuitenkaan löydä sitä mistään... [:17] (NYT laitan sen ylös! :-)) )
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #186 : 13.02.09 - klo:11:25 »

Susun siemenet on kirjekuoressa,kunhan muistan laittaa sen postilaatikkoon.    :-))

Kertokaas mitkä ovat niissä elämänlanka/päivänsinipussukoissanne tieteelliset nimet. Päivänsini on yksi laji elämänlangoista eli kuuluu Ipomoea-sukuun. Minä olen myös aatellut hankkia päivänsinen siemeniä..

Elämänlankaseos eli Blomman för dagen Impomea purpurea lukee mun pussissa.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #187 : 13.02.09 - klo:11:33 »

Susun siemenet on kirjekuoressa,kunhan muistan laittaa sen postilaatikkoon.    :-))

Elämänlankaseos eli Blomman för dagen Impomea purpurea lukee mun pussissa.

Kiitos Inke. Eli pussissa on sitten aitoelämänlangan siemeniä. Päivänsini on Ipomoea tricolor. Pitääpä tutkia siemenhyllyä tänään. Tähän asti ole koittanut kiertää ne kaukaa.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #188 : 13.02.09 - klo:15:57 »

Löytyihan sieltä siemenhyllystä monen sortin elämänlankoja. Päivänsini, punainen sellainen lähti mukaan sekä lisäksi hyasinttipapu (Dolichos lablab) http://www.jungleseeds.com/images/Dolichos.jpg
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #189 : 13.02.09 - klo:22:38 »

Kävin tänään Prismassa ja päivänsineä löytyi vain kaksi pussia. Sain siis kaksi VIIMEISTÄ! Onneks sain! Voihan sinne tulla lisää, mutta koskaan se ei varmaa oo. Avasin yhden pussukan ja huomasin, että kyllä näistä riittää kolmellekin, en mää tartte edes puolta tuosta pussillisesta.

Pussissa lukee Ipomoea purpurea 'Heavenly Blue'. Miksköhän siinä on nyt tuo purpurea-sana... Valokuvassa on ihan tavallinen taivaansininen päivänsini.

Inke, laitapa siekin yv:ssä osoitteesi, laitan sitte tulemaan, kun seuraavaksi meen tuonne kauppaan/postiin.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #190 : 14.02.09 - klo:10:54 »

Sus: en minäkään monta siementä tartte,eikä välttämättä ollenkaan,kun mulla on noita Elämänlanka pusseja.
Osoite tulee kirjeessä,jos lähetät.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #191 : 14.02.09 - klo:11:04 »

hyasinttipapu (Dolichos lablab) http://www.jungleseeds.com/images/Dolichos.jpg
Kerro sit Hilu miten hyasinnipapu menestyy. Mulla oli se viime kesänä ja se oli kitukasvuinen eikä kukkinut lainkaan. Pussista iti kolme siementä.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #192 : 15.02.09 - klo:16:14 »

Kerro sit Hilu miten hyasinnipapu menestyy. Mulla oli se viime kesänä ja se oli kitukasvuinen eikä kukkinut lainkaan. Pussista iti kolme siementä.

Joo, kerron. Minkälaisessa paikassa kasvatit hyasinttipapua?  Olisiko parempi istuttaa maahan vai isokokoiseen ruukkuun? Siemenpussin mukaan kehittyvät palot ovat keitettynä syötäviä - no se on sitten sen ajan murhe jos niin pitkälle päästään.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #193 : 15.02.09 - klo:17:57 »

Joo, kerron. Minkälaisessa paikassa kasvatit hyasinttipapua?  Olisiko parempi istuttaa maahan vai isokokoiseen ruukkuun? Siemenpussin mukaan kehittyvät palot ovat keitettynä syötäviä - no se on sitten sen ajan murhe jos niin pitkälle päästään.
Ekaksi kasvatin taimiruukussa ja siitä siirsin isoon ruukkuun. Olivat lämpimässä paikassa kasvihuoneen edessä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #194 : 18.02.09 - klo:15:17 »

Kävin tänään Prismassa ja päivänsineä löytyi vain kaksi pussia. Sain siis kaksi VIIMEISTÄ! Onneks sain! Voihan sinne tulla lisää, mutta koskaan se ei varmaa oo. Avasin yhden pussukan ja huomasin, että kyllä näistä riittää kolmellekin, en mää tartte edes puolta tuosta pussillisesta.

Pussissa lukee Ipomoea purpurea 'Heavenly Blue'. Miksköhän siinä on nyt tuo purpurea-sana... Valokuvassa on ihan tavallinen taivaansininen päivänsini.

Minäkään en tarvi koko pussillista, vähempikin toki riittää jos pariin ruukkuun vaan laitan. Vai oletko jo Sus ehtinyt postittaa. [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.283 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.