Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevään kylvöjä  (Luettu 6108 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Kevään kylvöjä
« Vastaus #240 : 26.03.09 - klo:15:39 »

Ehkä minunki kylvöksistä joku onnistuu, kun tänään huomasin, että yksi ihmekukan mukula on puskenut valoon kaksi pikku alkua. [:-)]

Keisarinköynnöksen siemenet myös jo itäneet, onks siitä nyt 3-4 päivää, kun ne multaan pistin. Aika nopeaa. Ja TOSI nopeaa näyttää olevan tämä vaihe, kun puolenpäivän tienoilla huomasin yhdet sirkkalehdet mullasta nousseen, niin reilun parin tunnin päästä oli ilmestynyt kolme uutta! :-O Ihan totta. Mä kattelin tarkkaan niitä purkkeja ja puoliltapäivin oli yksi näkyvissä. Meinas silmät pudota päästä, kun yhtäkkiä niitä olikin tullut lisää. Näyttää tuo "putkahdusvaihe" olevan tosi nopeeta touhua. Elämänvoima varmaan suurimmillaan. [:-)]

Onpas aikasessa lobelia mir'illä! [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #241 : 26.03.09 - klo:15:42 »

Minulla on sitten uppiniskainen päivänsini. Kun koitan kiertää sitä korin sangan ympäri, niin se vastustaa. Kerrankin se oli yön aikan kiertänyt itsensä vallan irti ja maata retkotti lattialla pitkin pituuttaan. Toinen taimi kiertää nätisti lankaa pitkin ylös. Kolmas on vielä niin pieni, että ei kierrä vielä mihinkään.

Olen tässä ootellut että mun päivänsinen siemeneni kiertäisivät itse itsensä kylvöruukkuun, mutta ei vielä ole sellaista ihmettä tapahtunut. Joten pitänee ruveta viikonloppuna kylvöhommiin.  [:-I] [:-DD]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #242 : 26.03.09 - klo:16:31 »

Kylvin eilen 30 Kanarianmännyn tainta! Viime talvena toin kaks isoa käpyä sieltä ja kevättalven niitä kiukaalla lämmittelin, yhtäkkiä alkoi kuulua pokse, kun ne aukesivat ja isot siemenet alkoivat varista. 30 sain kerättyä ja istutin ne isoon styrokslaatikkoon noin 5 sentin multaan. Kastelin ja vein vintille ikkunan alle itämään. Saapas näkee tuleeko mitään.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #243 : 26.03.09 - klo:16:35 »

On nuo itämisajat erikoisia, päivänsineä kattelin netistä, itämisajaksi ilmoitettiin niin iso haarukka kuin 5-20 vrk. No tietty se riippuu esim. lämpötilasta...

Mut tää keisarinelämänlanka ihan äimistytti. Siemenet on aika saman näköisiä ja kokoisia kuin päivänsinen, netistä löysin vain tiedon, että liottaminen nopeuttaa itämistä... niin (piti ihan käydä tarkistamassa maanantai-ketjusta, että olin kylvänyt ne maanantaina) 3 vuorokaudessa iti, enkä edes liottanut.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #244 : 26.03.09 - klo:16:39 »

Meselle onnea kanarianmännyn idätykselle. Milloins aiot istuttaa ulos...? :-))

Totta puhuen, sitte talvella, se voi olla, että kanarianmänty saattaa aavistuksen pelästyä Lapin pakkasia... [:-I] Joudut kasvatteleen niitä ehkä olkkarissa, ainaki talvet. :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #245 : 26.03.09 - klo:16:55 »

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #246 : 26.03.09 - klo:20:02 »

Vinkkejä köynnöksistä lasitetulle parvekkeelle, lämpöä saattaa olla +50 joskus.
Yleensä kaikki kukat kuihtuu tai tulee ötököitä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #247 : 27.03.09 - klo:10:14 »

Vinkkejä köynnöksistä lasitetulle parvekkeelle, lämpöä saattaa olla +50 joskus.
Yleensä kaikki kukat kuihtuu tai tulee ötököitä.

Lainaus yhdeltä keskustelupalstalta:

Anopillani on aina ollut lasitetulla parvekkeella kelloköynnöstä ja on ihan nätti, lämmin on hänenkin parvekkeensa.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #248 : 27.03.09 - klo:10:23 »

Vielä "putkahteluvaiheesta" tiedonantoa. Siis eilen oli yksi taimi putkahtanut puolen päivän hujakoissa. Nyt on putkahtanut yksitoista! Nehän näyttää tulevan suorastaan räjähdyksenomaisesti, kyseessä keisarinelämänlanka ja päivänsini. [:-)] Päivänsini iti neljässä päivässä.

TOTT :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #249 : 27.03.09 - klo:10:25 »

Onko sulla Sus räjähtäviä siemeniä?  :-O [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #250 : 27.03.09 - klo:10:33 »

Nää räjähtää suorastaan käsiin! [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #251 : 27.03.09 - klo:11:07 »

Anopillani on aina ollut lasitetulla parvekkeella kelloköynnöstä ja on ihan nätti, lämmin on hänenkin parvekkeensa.

Viimekesänä oli kelloköynnös ja ei kauaa ollut nätti.
Olen jo harkinnut sinne silkkikukkia, että niin epätoivoinen  [:-)]
Talvi menee kivasti kun on havukoreja metsän koristeilla,
edelleen mäntykin ihan vihreä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #252 : 27.03.09 - klo:11:16 »

Mullahan on sellainen valkoinen silkkikukka surfinia parvekkeella, kun meillä on myös lasitettu parveke ja aurinko paahtaa koko päivän. Viime kesänä mulla menestyi hyvin riippupelargonia, mutta viime kesähän oli erilainen kun ei ollut niitä hellejaksoja ollenkaan. Ja sitten mua raivostutti kun joka päivä sai siivoilla niitä aniliininpunaisia pelakuun terälehtiä beigeltä terassimatolta, oli nimittäin ihan mahdoton roskaamaan siinä vaiheessa kun kukkia oli paljon.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #253 : 27.03.09 - klo:11:57 »

Mullahan on sellainen valkoinen silkkikukka surfinia parvekkeella, kun meillä on myös lasitettu parveke ja aurinko paahtaa koko päivän. Viime kesänä mulla menestyi hyvin riippupelargonia, mutta viime kesähän oli erilainen kun ei ollut niitä hellejaksoja ollenkaan. Ja sitten mua raivostutti kun joka päivä sai siivoilla niitä aniliininpunaisia pelakuun terälehtiä beigeltä terassimatolta, oli nimittäin ihan mahdoton roskaamaan siinä vaiheessa kun kukkia oli paljon.

Varmaan munkin kannattas joku sellainen hankkia, onhan ne aika aidon näköisiä ja kukista tyhjä parveke on todella tyhmän näköinen.
Mulla tuli riippupelargooniinkin ötököitä melko pian, muuten ei ole ikinä tullut.
Kiva kukka muuten, mutta runsaasti kukkivana roskaa kyllä liikaa   [:-DD]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #254 : 27.03.09 - klo:15:06 »

Mun siskolla on joku sellainen pelakuu, että se ei pudota lainkaan terälehtiään kukka vaan kellastuu. Täytyy kysyä, mitä lajiketta se on.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.