Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Syötkö valkosipulia päivittäin

joka päivä
- 3 (8.1%)
joka toinen päivä
- 2 (5.4%)
pari kertaa viikossa
- 7 (18.9%)
kerran viikossa
- 8 (21.6%)
kerran kuukaudessa
- 4 (10.8%)
kerran puolessa vuodessa
- 1 (2.7%)
kerran vuodessa
- 0 (0%)
kerran viidessä vuodessa
- 1 (2.7%)
kerran kymmenessä vuodessa
- 1 (2.7%)
en koskaan
- 4 (10.8%)
silloin tällöin
- 6 (16.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättynyt: 25.01.08 - klo:09:46


Kirjoittaja Aihe: Valkosipuli  (Luettu 445 kertaa)

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #30 : 15.01.08 - klo:16:35 »

On se niin hyvää ja terveellistä. Mutta haju on yäk! Mutta ei onneksi oma!
Leivän päällä viipaloituna se on tosiaan nam-nam! :-))
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #31 : 15.01.08 - klo:16:49 »

Silloin tällöin tulee syötyä.Melkeinpä viikottain.
Meillä edellisessä työpaikassa eräät henkilöt pilkkovat joka päivä reilusti valkosipulia ruoka annokseensa ja se tuoksu kyllä sitten täytti koko talon.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 641
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #32 : 15.01.08 - klo:16:55 »

Itse en osta, enkä siis laita ruokiin valkosipulia, mutta olen kerran syönyt toisen laittamia valkosipuliperunoita ja hyviä olivat. Tuo valkosipulin haju on kyllä ihme juttu, kun se toisen ihmisen hengityksessä on "yäk", mutta kun esimerkiksi hevosille syötetään valkosipulirouhetta, niin koko tallissa on suorastaan ihana tuoksu.  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 911
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #33 : 15.01.08 - klo:17:21 »

Hyvää on joskus ostetaan ja syödään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #34 : 15.01.08 - klo:17:31 »

Olen valkosipulin ystävä ja vastasin kerran viikossa. Sellanen keskiarvo. Joskus kyllä useammin ja usein tulee lisättyä ruokiin, kastikkeisiin, marinoituna jne.
Pizzan päällä tietysti ihan ehdoton, patongissa namia jne jne.
 Jos on itse syönyt valkosipulia, ei haittaa muidenkaan hajut, ei nyt muutenkaan niin paljoa haittaa.
Tupakka ja vanha viinanhaju sitä vastoin kera tai ilman valkosipulia on aika paha yhdistelmä  [NUT]

Mutta valkosipulin kanssa pitää olla myös kohtuullinen.Eräs kasvattaja innostui valkosipulin syönnistä niin että söi päivittäin raakaa valkosipulia leipän päällä, salaatissa ja melkein popsimalla useamman kynnen, taisi mennä välillä koko sipulikin päivässä.

Tuloksena oli kyllä hyvä vastustuskyky, kunnes todettiin että valkosipuli oli polttanut vatsalaukusta tärkeän "suolinukan" pois ja nyt häneltä on kielletty niin valkosipuli kuin moni muukin väkevä, happoinen ruoka. Eikä vatsa oikein kestäkään enää moisia ruokia.
Eli kohtuudella sitäkin! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #35 : 15.01.08 - klo:19:53 »

Ruksasin kerran viikossa, mutta käyttö vaihtelee kuten Paruksellakin. Itse lisään sitä aika moneen ruokaan ja töissä syön sitä vaihtoehtoa, jossa on valkosipulia. Nykyään sitä on töissä aika usein.
Minulle valkosipuli aiheuttaa janon...eli saan lipittää vettä aikamoisia määriä, kun olen syönyt valkosipulia  [:-I]

Kohtuus kaikessa myös valkosipulin syönnissä näyttää olevan ihan hyvä neuvo.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #36 : 15.01.08 - klo:20:24 »

Juu, tää valkosipulijuttu on ihan hauska. :-))
Vastasin kerran viidessä vuodessa, koska nyt siitä varmaan kohta on viisi vuotta, kun olen viimeksi syönyt.
...Tai sitten vain kaksi-kolme vuotta. En enää muista, että olisiko jossain muualla, kuin kotona tullut syötyä valkosipulia.

Tämä ei ollenkaan johdu siitä, ettemmekö pitäisi valkosipulista, vaan jotenkin on sen käyttö nyt tyrehtynyt. Syytä siihen on aika vaikea sanoa. [:-I] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #37 : 16.01.08 - klo:01:12 »

Valkosipuli on upea luonnon keksintö! Vautsi, kun ei se haju olisi sellainen, tulisi sitä syötyä enemmän..Alentaa verenpainetta, ja mitä kaikkea se tekee, puhdistaa elimistöä jne.
Kaikkien pitäisi syödä valkosipulia, sittei sitä hajua tuntisi. Kuulemma hyttysetkin loittoavat kun sitä syö.. :-))
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #38 : 16.01.08 - klo:01:55 »

Ei mitään sipulia - ei koskaan!
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #39 : 16.01.08 - klo:09:41 »


Kaikkien pitäisi syödä valkosipulia, sittei sitä hajua tuntisi. Kuulemma hyttysetkin loittoavat kun sitä syö.. :-))

No ei oo ihme!!!  :-))
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #40 : 16.01.08 - klo:09:59 »


Kaikkien pitäisi syödä valkosipulia, sittei sitä hajua tuntisi. Kuulemma hyttysetkin loittoavat kun sitä syö.. :-))

No ei oo ihme!!!  :-))

Kaarin, muitatko, kun olit käymässä medän mökillä, niin ei ollut yhtään hyttysiä!  :-)) :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #41 : 16.01.08 - klo:10:02 »

Ei muuten ollut!  Risto, mistäs se johtui?? [:-I] [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #42 : 16.01.08 - klo:10:03 »

Valkosipuli on kyllä mahottoman vahvaa, sain kerran sen tuta, kun flunssalääkkeeksi tempasin murskatun valkosipulinkynnen veden seassa. Hillitön kirvely ja polte tuli mahaan. Auts. Taisin nauttia sen tyhjään vatsaan... [:-I] Tyhmästä päästä kärsii... koko maha... [:-I]
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #43 : 16.01.08 - klo:10:23 »

Laitoin joka toinen päivä, kun ei ihan kuitenkaan joka päivä ..joskus on murskeet loppuneet jääkaapista   [:-(]

Tuohon valkosipulin tuoksuun sen verran, että persilja on yksi mikä laimentaa valkosipulin tuoksua hengityksessä...siis ainakin itselläni. En tiedä neutraloiko jotenkin mahassa olevia happoja vai mikä sen tekee ?? Kuulin joskus vuosi kymmenniä sitten vinkin ja itse sitä sovellan, kun tuntuu ympärillä olevienkin mielestä auttavan [:5]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Risto

  • Vieras
Vs: Valkosipuli
« Vastaus #44 : 16.01.08 - klo:10:27 »

Ei muuten ollut!  Risto, mistäs se johtui?? [:-I] [:-)]

Kaarin, tietenkin siitä valkosipulista.  :-)) :-))

No, oikeasti minä en tiedä, että mistä se johtuu, mutta hyttysiä on tosi vähän, vaikka paikka siaitsee suon laidassa.  [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.