Oon kirjoittanut tään v. 2002 ja ihan pikkasen suivaantuneessa mielentilassa... En nyt kuitenkaan poistanut mitään. Koittakaa kestää. Ja ottaa opiksi. Kerta mie sanon.
-----------
Sarjassamme: "Tänään Susanna on käytännöllinen".
Olen tehnyt vuoden sisällä kolme muuttoa! Kaksi omaa ja nyt, perjantaina, muutti miesystäväni. Olen aivan ääriväsynyt, eilenkin oltiin sitten purkamassa laatikoita ja sisustamassa hänen asuntoaan.
Hermoni ovat lähes riekaleiksi raadeltuneet tässä hässäkässä. Suurin syy: ihmisten hitaus ja epäkäytännöllisyys... miksi, siis MIKSI tehdä turhaa työtä ja nähdä liikaa vaivaa asiassa, jossa on liikaa vaivaa jo muutenkin???!!!
Siksi kerronkin teille seuraavaa:
1) Kun asunto on viidennessä kerroksessa eikä talossa ole hissiä...!!! kaikki vaatteet ja liinavaatetavara yms. pakataan suuriin jätesäkkeihin. Tämän jälkeen kaikki pehmeä tavara, patjat, mattorullat, vaatejätesäkit, tyynyt, ne PUDOTETAAN ALAS PARVEKKEELTA eikä kävellä turhaan kerroksia ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ... No, näin ei tietenkään tehty. Vaikka olin sanonut.
2) Jos pahvilaatikoita on liian vähän, MIKSI laittaa pahvilaatikkoon kaksi tyynyä!!!??? Muutahan siihen ei mahdu! Tyynyt työnnetään jätesäkkiin tai kerätään pinoon ja sidotaan narulla toisiinsa. No, näin ei tehty. Vaikka olin sanonut.
3) MIKSI teipata älyttömän tukevasti kiinni pikkuruinen pahvilaatikko, jossa ei ole kuin veitsiä ja haarukoita ja tämän jälkeen sijoittaa tämä pahvilaatikko isompaan pahvilaatikkoon. Uudessa asunnossa saat sitten poistaa näitä teippejä tästä laatikosta ainakin 17 minuuttia. No, näin tehtiin. Koska en ollut huomannut sanoa.
4) Lautaset laitetaan pinossa muovikassiin ja niitä ei tarvitse pehmustaa! Tein näin omassa muutossani, eikä yksikään särkynyt. Miksi askarrella sanomalehtien repimisen ja ryppäämisen kanssa, kun se on täysin turhaa?
5) Astiat, jotka vaativat pehmustamista on hyvä pehmustaa puhtailla käsipyyhkeillä, teepaidoilla jne. Samalla kulkeutuvat myös nämä pyyhkeet ja teepaidat uuteen paikkaan näppärästi. Sanomalehtien kanssa pelaaminen on ärsyttävää, työlästä, hidasta ja muste tarttuu käsiin.
6) Laita isot pahvilaatikot täyteen kevyttä tavaraa ja pienet pahvilaatikot täyteen painavaa tavaraa. Näin me ei tehty. Vaikka olin sanonut. Siis miten joku voi keksiä pakata kauhean ison laatikon täyteen kirjoja ja valurautaisia paistinpannuja. Varmaan siksi, että kukaan ei jaksaisi sitä kantaa ja jotta laatikon pohja pettäisi. Näin tehtiin.
7) Missä ihmisten aivot ovat?
8) MUOVIKASSIT KUNNIAAN! Muovikassi on paras muuttoväline. Päihittää kirkkaasti pahvilaatikot! Niitä on helppo kantaa, useampi kerrallaan, jos ei ole liian painavia. Muovikassillinen kirjoja painaa just sen verran, että sen jaksaa kantaa. Näin tehtiin, koska olin sanonut. Älä pakkaa kirjoja pahvilaatikkoon! Siinä menee riekaleiksi pahvilaatikko, kantajan hauikset sekä hermot. Näin teki joukostamme salaa joku, joka ei totellut minua.
9) Asut missä tahansa koska tahansa, älä liimaa sinitarralla paperitapettiin viittäkymmentäyhdeksää valokuvaa, elämänohjetta, sanomalehtileikettä äläkä mitään muutakaan. Paitsi siinä tapauksessa, että sinulla on suuri tarve poismuuttaessa jättää ne paikoilleen ilahduttamaan seuraavaa asukasta.
10) Jos haluat olla erityisen ilkeä, muista poismuuttaessasi viedä mennessäsi lamppujen sokeripalat ja poista katosta myös koukut johon lamppu ripustetaan. Näin seuraavalla asukkaalla on tarpeeksi kivaa puuhaa edessään. Älä jätä tyhjän asunnon vessaan vessapaperirullaa, edes hyväntahtoisuuden puuskassa. Näin seuraava muuttaja saa tilaisuuden hädän hetkellä käyttää luovuuttaan.
Olen kokenut kovia. Ymmärrättehän?
nimim. "Mulla ois muutakin tekemistä"
öööh... onneks ei oo vähään aikaan tarttennu muuttaa...