Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Muuttotouhuja ;D  (Luettu 315 kertaa)

Sus

  • Vieras
Muuttotouhuja ;D
« : 16.01.08 - klo:16:32 »

Oon kirjoittanut tään v. 2002 ja ihan pikkasen suivaantuneessa mielentilassa... En nyt kuitenkaan poistanut mitään. Koittakaa kestää. Ja ottaa opiksi. Kerta mie sanon. [:-I] :-))


-----------



Sarjassamme: "Tänään Susanna on käytännöllinen".

Olen tehnyt vuoden sisällä kolme muuttoa! Kaksi omaa ja nyt, perjantaina, muutti miesystäväni. Olen aivan ääriväsynyt, eilenkin oltiin sitten purkamassa laatikoita ja sisustamassa hänen asuntoaan.

Hermoni ovat lähes riekaleiksi raadeltuneet tässä hässäkässä. Suurin syy: ihmisten hitaus ja epäkäytännöllisyys... miksi, siis MIKSI tehdä turhaa työtä ja nähdä liikaa vaivaa asiassa, jossa on liikaa vaivaa jo muutenkin???!!!

Siksi kerronkin teille seuraavaa:

1) Kun asunto on viidennessä kerroksessa eikä talossa ole hissiä...!!! kaikki vaatteet ja liinavaatetavara yms. pakataan suuriin jätesäkkeihin. Tämän jälkeen kaikki pehmeä tavara, patjat, mattorullat, vaatejätesäkit, tyynyt, ne PUDOTETAAN ALAS PARVEKKEELTA eikä kävellä turhaan kerroksia ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ylös alas ... No, näin ei tietenkään tehty. Vaikka olin sanonut.
2) Jos pahvilaatikoita on liian vähän, MIKSI laittaa pahvilaatikkoon kaksi tyynyä!!!??? Muutahan siihen ei mahdu! Tyynyt työnnetään jätesäkkiin tai kerätään pinoon ja sidotaan narulla toisiinsa. No, näin ei tehty. Vaikka olin sanonut.
3) MIKSI teipata älyttömän tukevasti kiinni pikkuruinen pahvilaatikko, jossa ei ole kuin veitsiä ja haarukoita ja tämän jälkeen sijoittaa tämä pahvilaatikko isompaan pahvilaatikkoon. Uudessa asunnossa saat sitten poistaa näitä teippejä tästä laatikosta ainakin 17 minuuttia. No, näin tehtiin. Koska en ollut huomannut sanoa.
4) Lautaset laitetaan pinossa muovikassiin ja niitä ei tarvitse pehmustaa! Tein näin omassa muutossani, eikä yksikään särkynyt. Miksi askarrella  sanomalehtien repimisen ja ryppäämisen kanssa, kun se on täysin turhaa?
5) Astiat, jotka vaativat pehmustamista on hyvä pehmustaa puhtailla käsipyyhkeillä, teepaidoilla jne. Samalla kulkeutuvat myös nämä pyyhkeet ja teepaidat uuteen paikkaan näppärästi. Sanomalehtien kanssa pelaaminen on ärsyttävää, työlästä, hidasta ja muste tarttuu käsiin.
6)  Laita isot pahvilaatikot täyteen kevyttä tavaraa ja pienet pahvilaatikot täyteen painavaa tavaraa. Näin me ei tehty. Vaikka olin sanonut. Siis miten joku voi keksiä pakata kauhean ison laatikon täyteen kirjoja ja valurautaisia paistinpannuja. Varmaan siksi, että kukaan ei jaksaisi sitä kantaa ja jotta laatikon  pohja pettäisi. Näin tehtiin.
7) Missä ihmisten aivot ovat?
8) MUOVIKASSIT KUNNIAAN! Muovikassi on paras muuttoväline. Päihittää kirkkaasti pahvilaatikot! Niitä on helppo kantaa, useampi kerrallaan, jos ei ole liian painavia. Muovikassillinen kirjoja painaa just sen verran, että sen jaksaa kantaa. Näin tehtiin, koska olin sanonut. Älä pakkaa kirjoja pahvilaatikkoon! Siinä menee riekaleiksi pahvilaatikko, kantajan hauikset sekä hermot. Näin teki joukostamme salaa joku, joka ei totellut minua.
9) Asut missä tahansa koska tahansa, älä liimaa sinitarralla paperitapettiin viittäkymmentäyhdeksää valokuvaa, elämänohjetta, sanomalehtileikettä äläkä mitään muutakaan. Paitsi siinä tapauksessa, että sinulla on suuri tarve poismuuttaessa jättää ne paikoilleen ilahduttamaan seuraavaa asukasta.
10) Jos haluat olla erityisen ilkeä, muista poismuuttaessasi viedä mennessäsi lamppujen sokeripalat ja poista katosta myös koukut johon lamppu ripustetaan. Näin seuraavalla asukkaalla on tarpeeksi kivaa puuhaa edessään. Älä jätä tyhjän asunnon vessaan vessapaperirullaa, edes hyväntahtoisuuden puuskassa. Näin seuraava muuttaja saa tilaisuuden hädän hetkellä käyttää luovuuttaan.


Olen kokenut kovia. Ymmärrättehän?

nimim. "Mulla ois muutakin tekemistä"


öööh... onneks ei oo vähään aikaan tarttennu muuttaa... [:-I] :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #1 : 16.01.08 - klo:16:35 »

Aika tuoreessa muistissa on noi muuttokuviot. Tästä olis kyllä ollut viime kesäkuussa hyötyä. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

  • Vieras
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #2 : 16.01.08 - klo:16:54 »

Jätesäkkimuutosta on kokemusta !  [:-DD] Joskus on pakko, kun tulee kiire...ja sitten ihmettelee niitä säkkejä, mitähän missäkin on, ellei ole ehtinyt teipata maalarinteipillä sisältökuvausta säkin päälle.
Toisaalta, jos on oikein hyvää aikaa pakata, voi aloittaa ns. "väärästä" päästä ja ehtii tarvita jo pakattuja tavaroita. Järki käteen ja...jaksamista !  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #3 : 16.01.08 - klo:16:55 »

Jopa tuli omat muutot mieleeni.!   Kiitos Sus muistinverestyksestä.  :-)) [KIPPIS]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #4 : 16.01.08 - klo:16:58 »

Toi pitää paikkansa, et isoon laatikkoon tulee pakattua kirjat ja kaikki painavat esineet.  Sit muuttopuuhassa laatikonpohja on repeemäisillään. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #5 : 16.01.08 - klo:17:09 »

Tuossa oli niin paljon HYVIÄ ohjeita, että sen täytyisi oikein kirjoittaa itselleen ylös.  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #6 : 16.01.08 - klo:17:12 »

Kahta muuttoa olen seurannut äskettäin aivan läheltä.

Aikamoinen säkkimuutto oli serkulla ja jumalaton määrä laatikoita, kukkia aivan mahottomasti pieneen asuntoon, vaikka jättikin suurimman osan entiseen kotiinsa uusille asukkaille [NUT]

Jälkipolvien muutossa oli muuttofirma, se oli epäonnistunut ostos. Kuratassut laapustivat  lattiat kuraan ja vetkuttelivat tupakilla aina kun silmä vältti. Ruokatauolla tunnin ja lasku oli ollut sen mukainen, aikataulu ei pitänyt lainkaan, myöhään meni ja itse piti vielä tavaroita kuljettaa muuttopaikasta. Saivat palautetta taitamattomasta hommastaan, laskuakin rukattu alaspäin.

En uskalla muuttaa minnekään,  kova homma vaikka miten etukäteen suunnittelisi.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #7 : 16.01.08 - klo:17:18 »

Tuo miesystävä ei silloin muuttanut ainoastaan hissittömän talon viidennestä kerroksesta, mutta hän muutti hissittömän talon (onneks vain) toiseen kerrokseen. Hissi on kyl aika hyvä keksintö... [NUT] mut jos sitä ei ole, niin maan vetovoima on aika hyvä keksintö kans. :-))

Pianon raahaminen on kans iiiihaaaanaaaa.... jos ei muuhun niin siihen melkein tarttee ammattimies. Vaikka on sitä raahattu ilman ammattimiestäkin joskus muistaakseni. :-))
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #8 : 16.01.08 - klo:18:14 »

Kolme muuttoa takana hiljattain ja kaikki tuoreessa muistissa  [:-DD]

Jätesäkit on paras keksintö muutossa, niitäkin on helppo kantaa pari kerralla jos ei liian täysiä.
Mulla oli muovilaatikoita muuttolaatikkoina, tarpeeksi pieniä että jaksoi kantaa astiatkin niillä.

Tytär muutti kolmanteen kerrokseen hissittömässä talossa, käytännössä neljäs kerros.
Sai siinä ravata portaissa riittävästi, me vietiin pikkuhiljaa aina henkilöautollinen sinne tavaraa.
Kummallakin on auto josta takapenkin kaatamalla saa tilavan muutto-auton, no ne penkit olikin nurin pitkään.
Minä muutin seuraavaksi ja taas oli autot täynnä monta monta kertaa, mutta sillä tyylillä tarvittiin vain yksi kuorma isommalla autolla.

Elokuussa muutti ystävä, ekana varsinaisena muuttopäivänä olin auttamassa häntä 13h ja sitten vielä muutamana päivänä sellaisen tavallisen työpäivän verran.
Hän ei ollut yhtään aloittanut muuttoa vaikka tiesi sen olevan edessä, siksi kamalaa.
Kannattaisi katsoa kaikki poistettava ensin pois, eikä viedä uuteen paikkaan ja sieltä sitten vasta kirpputorille  [NUT]

Minä en aio enää ikinä muuttaa!!! *koputtaa päätään*
Tytär muuttaa varmaan parin vuoden sisällä, mutta järjestelmällisenä ihmisenä hän tekee sen taas helpolla tavalla.





Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #9 : 16.01.08 - klo:18:20 »

Mahalihakset (lue:läskit) saivat taas liikettä noita muuttotouhuja seuratessa.  [:-DD]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #10 : 16.01.08 - klo:18:26 »

Minä onneton, siis onnellinen en ole eläissäni muuttanut, mutta tyttäreni muutti. Eihän tämän Äidin päähän pälkähtänytkään mustat jätesäkit vaan hamstrasin laatikoita töistä kasapäin. Ihmettelin, että kylläpä neiti meinaa kaatikselle roudata kamaa paljon, kun mustia muovisakkiä alkoi ilmestyä täytenä. Vaan tyttäreni onkin äitiään nuorempi ja viksumpi, vaateethan niissä säkeissä olivat. Ja äiteelle jäi kasapäin laatikoita...
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #11 : 16.01.08 - klo:19:13 »

Mä olen ollut muutaman kerran auttamassa yhtä ystäväparia muutoissa ja täytyy sanoa että heillä kaikki tavarat on joko jätesäkeissä tai kaupan muovikasseissa.
Jätesäkit on ihan jees vaatteille,tyynyille ym,mutta ne pienet nyssäkät [:-//]
Kaikkea ei edes ole pakattu ollenkaan mihinkään.
Siinä on siis nyyttiä ja pientä pussukkaa kerrakseen.
Ei tietoakaan pahvilaatikoista tai muuttolaatikoista.
Kiva siinä sitten kantaa kymmenittäin pieniä nyssäköitä jotka eivät tunnu ikinä loppuvan.
Ja sitten vielä sellaisia tavaroita joukossa jotka eivät vielä lähde uuteen paikkaan tai menevätkin roskiin.Koko ajan pitää kysyä että mitä uskaltaa viedä.
Helppo ja kevythän niitä on kantaa mutta laatikoihin saisi enemmän mahtumaan ja uudessa paikassakin olisi kai helpompaa etsiä tavaroita laatikoista kuin lukuisista pikkupusseista. [NUT]

Kaikkein paras muutto oli kun toinen tuttava pari oli pakannut kaiken laatikoihin ja laatikoiden päällä tarkat ohjeet mihin huoneeseen mikäkin laatikko ja vielä että missä tämä huone sijaitsi,siinä tarvitsi vain kantaa eikä yhtään ihmetellä että mitäs tästä voi nyt viedä. [KIPPIS]

JA MUUTTOAVULLE TARJOTAAN TARPEEKSI KUNNON EVÄSTÄ :-))
(vaikka tilataan pitsat pitseriasta jos ei muuta)
« Viimeksi muokattu: 16.01.08 - klo:19:24 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 896
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #12 : 16.01.08 - klo:19:16 »

mukavat muutto ohjeet
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #13 : 16.01.08 - klo:19:24 »

Emo on ollut mun ystävän muutossa, kun oli kovin tuttua.
Puuttui vain se, että itse muuttaja oli lähinnä jaloissa.
Hänelle kun tuli hiki jo kun katseli minua  :-))

Tyttärellä oli säkin päällä aina sisältö ja mihin kuului,
vaatehuone, makuuhuone jne. helppoa.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Muuttotouhuja ;D
« Vastaus #14 : 16.01.08 - klo:19:33 »

Lasten lelulaatikot, ne muoviset, joissa "hantaakit", niitä oli helppo kantaa ees taas, purkaa ja pakata.  [:-)]
Oommä kuullut sellaisestakin muutosta, että verhot oli vielä ikkunoissa ja astiat kaapeissa, kun apujoukot saapuivat.... [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.196 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.