Hitsin hitsi, ettei ny mulla tulis hutia, ni täytyy kyllä lisätä, et kyl Uuraisten reissu kaikenkaikkiaa, oli erikoisen huisa. Ku, ehämmä esmes semmosee seuraa o eläissän ennen päässy, enkä tieä pääsenkökä koskaa toiste ja oliha se kuitekkin mullen koko ylösmerkattavan ponkausuran alkupiste.
Ja et samal reissulla veivät mun viä kuukkeliaki kurkkii. Ei mullen sentä varmana kahtaka samallaist reissua eläissän osu.
Siis olivat petannu mullen melko valmiiks kaiken. Ihan tarkkaa en enää muista, mut joteki näihä se meni, et umpihanges harppovat ku hirvet ja vetivät mua nahkonee peräs ja puhkuvat, et ny mennää Veke kuukkelia kurkkaa. Ehämmä ressu ois ikänä sielt elävänä selvinny. Ja ties millon oisin listaani sit kuukkeliaka saanu. Oisinko koskaa?
Enkä miä ny ihan sieluuni vammaa siel Uuraisissaka saanu, joteki vaa tuntuu näi jälkeepäi, et silläkertaa, ku me siel oltii, ni kyl sie joku kahjompiki sillon seuhto. Tarkotan just sit, ku autollaa kahden talonpihan väliä huristi torvet soiden, ku muu porukka sentä vaa juosta kipitti.