Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus...  (Luettu 3447 kertaa)

Sus

• Vieras

Kävin toissapäivänä optimistisesti sienimetsässä. Saalis: yksi sieni. Joku hapero, korkeus 4 cm.

Mut kun ei kert sieniä löytynyt, eikä oo vieläkääkään sitä dikikameraakaankaan, niin ei kun "muu saalis" skanneriin ja tekemään "taidetta koteihin".

Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus...
« Vastaus #1 : 01.09.06 - klo:15:25 »

yks vielä
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #2 : 01.09.06 - klo:15:29 »

Upeita asetelmia! [KIPPIS]
Skannerrilla saa usein hienoja asetelmia aidoista kasveista. Kannatta käyttää sitä tähänkin tarkoitukseen! :-))
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 01.09.06 - klo:15:29 »

Tämä viiminen on minun mieleeni... onko kellään muulla tullut mieleenkään tehdä skannerin kanssa taidetta  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 01.09.06 - klo:15:30 »

Mun skanneri on ihan hullu. Se ei tottele ellei sitä huijaa. Se nääs yrittää olla liian viksu, ja esikatselussa noistakin kuvista monista väitti, että skannattava kohde on "mustavalkovalokuva". ja sitten se skannaa jutut mustavalkoisiksi.  :-O

Vanha "tyhmä" skanneri ei ikinä väittänyt omiaan. Se kun ei väittänyt koskaan mitään, totteli vaa. Ennen ku hajos.  [:-DD]

Mut tätä pitää siis huijata. Mä joudun laitteleen päälle valoja, pitää skannerin luukkua auki, raotella mun taustaksi laittamia valkoisia papereita, jotta skanneriin pääsee valoa yms. Siis esikatselun ajaksi. Sitten se voi tajuta, että "hei tää on VÄRIvalokuva" ja suostuu ottaan värit mukaan kehiin.  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.09.06 - klo:15:36 »

Noita olisi tullut paljon enemmän ja PAREMPII (ihan totta ois tullu parempii  :-)) ) mut mää väsähin homman hitauteen, kun skanneri pisteli omiaan ja väitteli mun kanssa, että kumpi tässä on värisokea.  :-))

Ja sit vielä, kun tuo skanneri on niin viksu, että jos lätkäsen sinne valokuvan vähän vinossa, niin se suoristaa sen isseksee. No se on hyvä. Mutta. Kun mä lätkäsen sinne kasveja taiteilijan vapauvella, niin se yrittää jotain, jonkun kaavan mukaista, suorennusoperaatiota, ja lopputulos on, että mun saniaiset onkin kuvassa ihan VINOSSA!

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.09.06 - klo:15:44 »

Tämä viiminen on minun mieleeni... onko kellään muulla tullut mieleenkään tehdä skannerin kanssa taidetta  :-))

Musta siinä neljännessä se oravanmarjanlehti tuli nätisti.  [:-)] Sehän on siinä ihan "ilmavasti", niinku nuo muutkin kasvikset, eli niitä ei oo liffattu laittamalla luukkua kiinni. Sienen kanssa on vähä vaikee laittaa luukku kiinni...

Nii... ne mun aiemmat skanneri"taideteoksethan" on tehty ketsupilla ja sienisoijalla ja sokerilla ja ruokaöljyllä ja tabascolla. Ym mukavalla. Ei maksa paljoo sekään...  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 01.09.06 - klo:15:52 »

Sienenkin lyttäsit skanneriin [:-DD] Skanneritaide voisi olla mukavaa tehdä vaan kun ei ole skanneria [:-(]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 01.09.06 - klo:15:53 »

Mukavia kuvia
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 01.09.06 - klo:16:13 »

Sienenkin lyttäsit skanneriin [:-DD] Skanneritaide voisi olla mukavaa tehdä vaan kun ei ole skanneria [:-(]

Vaihatko Marle sun digikameran mun skanneriin?

[:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 01.09.06 - klo:16:29 »

Vaihatko Marle sun digikameran mun skanneriin?

[:-DD] [:-DD] [:-DD]

En :-))
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #11 : 01.09.06 - klo:16:33 »

Upeita! Nuitahan täytyy kokeilla joku kerta  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #12 : 01.09.06 - klo:16:43 »

Kauniita on nuo skannaustaideteokset Sus  [:72] ja minusta hyvin onnistuneita.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #13 : 01.09.06 - klo:17:19 »

Kauniita on Susun saniaisasetelmat ja elävällä tavalla kuvissa näkyy varjot.   [:-)]
Mullakin on skanneri, mutta en ole skannanut muuta kuin paperituotteita. Siitä voi itse säätää haluaako väri vai mustavalkoisen. Kyllä mä joskus kokeilen vielä kasvienkin skannausta. Anjalla taisi olla myös skannattuja kukkakuvia joskus aiemmin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #14 : 01.09.06 - klo:17:32 »

Kauniita on Susun saniaisasetelmat ja elävällä tavalla kuvissa näkyy varjot.   [:-)]
Mullakin on skanneri, mutta en ole skannanut muuta kuin paperituotteita. Siitä voi itse säätää haluaako väri vai mustavalkoisen. Kyllä mä joskus kokeilen vielä kasvienkin skannausta. Anjalla taisi olla myös skannattuja kukkakuvia joskus aiemmin.

Mir, ja muut, tuolla skannerilla tekeminen on hauskaa, kun lopputulosta ei osaa aavistaa. Just nuo valot ja varjot tulee niinkuin tulee. Se on jännää.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.073 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.