Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pyöräilyasiaa  (Luettu 1865 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pyöräilyasiaa
« Vastaus #15 : 04.04.08 - klo:23:48 »

Huvittaa toi pyörämuotikin.
Tyttäreni ollessa murkkuikäinen, ostin hälle vaihdepyörän, joka ei kelvannut.  Piti saada äitini iänikuinen vanha pyörä.  Oli silloin arvossa suuressa. :-))
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #16 : 05.04.08 - klo:00:07 »

Tässä minun Kaunottareni :-)) Mitään muuta "vikaa" ei ole että runko on aavistuksen iso minulle. Onneksi sarvien asentoa saa säädettyä eteenpäin (on maksimisäädössä nykyään) .
Kuva on otettu vuonna 2004, kun olin myymässä/vaihtamassa pyörääni. Ei kannattanut.
Nykyään pyörässä on kiinni myös jaTa69:n tapaan pyörälaukut, jonne mahtuu muuten vanha putki yhtenä osana ... :-)) Vähän pitää virittää pyörävaijerilla, ettei putoa! [:-)]

Kaarinille! Oletko varma ettei sulle löytyisi sopivaa pyörää? Niitä on monenlaisia. Matalalla rungolla varustettuja ja jopa lehdissä on mainos koko perheen pyöräksi sellainen kolmipyöräinen, jossa tilava kori esim kauppaostoksille. Tiedä sitten onko raskaita polkea. Jopo ei taida olla paras opettelupyörä malliltaan...  [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 05.04.08 - klo:00:19 »

Parus, varmaankin löytyis mulle sopiva pyörä.
 [:17] Oon vaan niin hemmetin kranttu.  En myönnä vammaani, joten en haluais kovin vempaimilla erottua joukosta, kun jo pituuden takia niin teen.
Nää on sellaisia juttuja, joiden kanssa tuun taistelemaan.
Ois pitänyt heti saada soveltuvuusapua, kun pääsin pois parantolasta.

Onhan mulla kuntopyörä. :-))  Jos leikkaavat kinttuni, niin sit polen taas kotona musiikin tahtiin.   [:-)] [:40] [:42] [:50]
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #18 : 05.04.08 - klo:00:28 »

Parus, varmaankin löytyis mulle sopiva pyörä.
 [:17] Oon vaan niin hemmetin kranttu.  En myönnä vammaani, joten en haluais kovin vempaimilla erottua joukosta, kun jo pituuden takia niin teen.
Nää on sellaisia juttuja, joiden kanssa tuun taistelemaan.
Ois pitänyt heti saada soveltuvuusapua, kun pääsin pois parantolasta.

Onhan mulla kuntopyörä. :-))  Jos leikkaavat kinttuni, niin sit polen taas kotona musiikin tahtiin.   [:-)] [:40] [:42] [:50]

Kuules Kaarin, ihmiset ajelee tänä päivänä vähän kaikenmoisilla pyörillä ja potkulaudoilla...Mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ajatuksillasi. Minusta vaan tuntui ehdottomasti siltä, että sinun pitää päästä kokemaan se tuulenvire kasvoillasi ja pyöräilyn ilo ihan omalla tavallasi jos se vaan olisi vähänkin mahdollista. :-))
Tsemppiä Kaarin! Kuntopyöräkin on kova sana! :-)) Nyt nukkumaan..öitä [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 05.04.08 - klo:00:50 »

Just maanantaina minut ohitti mies tosi hienolla fillarilla, taisi olla muuten tismalleen samanlainen kuin Jarmolla. Ainoa mikä siinä pyörässä oli erilailla oli siihen oikein tyylikkäästi asennetut tukevat lisäpyörät. Ei samanlaiset kuin lapsilla apupyörät vaan paljon tukevammat. Pyörä näytti silti kulkevan normaalin kevyesti, mutta kaatumaan sillä ei varmaan pääse jollei ihan erityisesti yritä. Sillä ajanut mies näytti niin iloiselta mennä viipottaessaan, että tuli oikein hyvä mieli itsellekin. Oli varmaan kevään ensimmäisiä pyöräreissuja hänellä.

Kuntopyöräkin on hieno juttu! Minähän tässä olen polkenut nyt koko talven olosuhteiden pakosta paljon sisäpyörällä eli spinning-pyörällä, joka siis on oikeastaan kuntopyörän ja ulkona käytettävän pyörän risteytys oikeastaan. Ei ollenkaan hullumpaa puuhaa. Siitä puuttuu se vauhdin hurma tosin, mutta toisaalta ei ole pelkoa kaatumisesta, eikä tarvitse väistellä vastaantulijoita. Sen kun antaa mennä vaan. Hyvällä mielikuvituksella voi sitten ajaa vaikka millaisessa maastossa.

Kaarin, jos mulla olisi tandempyörä, niin mentäisiin yhdessä lenkille!
« Viimeksi muokattu: 05.04.08 - klo:00:53 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 05.04.08 - klo:09:10 »

Tässä olisi hyvä pyörä, voi väsyneenäkin lähteä liikkeelle   [:-DD]    http://www.systemonestore.com/template.php?yksikko=systemone&sivu=pyorat&alasivu=helkama&alasivu_taso_2=miesten_pyorat&catID=53&prodID=204

Jos pyöräilee melko pitkiä matkoja niin kannattaa EHDOTTOMASTI ostaa klossit tai remmit kampiin, koska vain tällöin jalka pysyy suorassa (ei tule polvirasituksia) ja tällöin myös jalan nosto hyödynnetään polkuvoimansaantiin eikä vain alaspainanta. Polkupyöräily on periaatteessa kampien pyörittämistä eikä polkemista.
« Viimeksi muokattu: 05.04.08 - klo:09:14 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 05.04.08 - klo:09:13 »

Jaa että pyörä, käytettynä, pari vuotta sitten ostettu melko uudehko Norjalaisfillari jossa 4 vaihdetta yksi käsijarru, jalkajarru, paras tähän menneistä pyöristäni [:-)]  Sitten "pikkupaikkojen" fillari, Biltemasta ostettu jossa 5 vaihdetta, käsijarrut 20" pyörät, voi lähteä kapeimmillekin poluille. Ja jos oikein tiukkapaikka tulee sen saa "katki" :-))
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 05.04.08 - klo:09:20 »

Mulla on  norjalainen BDS Cruiser, hybridipyörä, 21 vaihdetta, lisätty triathlontanko, remmit polkimiin ja melko ohut geelisatula. Ostettu viisi vuotta sitten. Vaihdevivut(kahvat) eivät oikein kestäneet, joten vaihdoin ne "grip-vaihteisiin".

Hyvin usein näkee liikenteessä pyöriä, joissa on ruosteiset ketjut.
Kannattaa muuten voidella ketjut vasta ajon jälkeen (itse käytän teflon- spraytä/ei sotke), että aine ehtii imeytyä joka paikkaan.  Jos ketjut katkeavat kappavaihteisessa pyörässä, niin jarrut häviävät.
Rohina johtuu venyneistä ketjuista, kuluneista rattaista ja ulkovaihteisissa pyörissä siitä, että säädöt päin prinkkalaa (ketjunsiirtäjä ei samassa tasossa rattaiden kanssa). [?]
« Viimeksi muokattu: 05.04.08 - klo:09:36 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #23 : 05.04.08 - klo:10:34 »

Mulla on semmoinen Bianchi...vuodelta -82 tai jotain...vaihteita ihan liikaa...kippurasarvet vaihdoin viime kesänä suoraan tankoon...mutta sen "kolarin" jälkeen jäänyt ihan liian vähälle käytölle. Varvaskoukut on ja tärkein varuste lie juomapulloteline  [:-DD]. Matkamittari hajosi jossain vaiheessa...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #24 : 05.04.08 - klo:10:35 »

Tyttärelle ostettiin citymaasturi 2003 ja ajoi sillä kai vuoden koulumatkat, sitten onkin kelvannut mun pyörä ja nyt mietinnässä myydä maasturi pois ja hankkia "mummon pyörä" tilalle. Pyörä maksoi 385€ ja nyt siitä ei taida saada paljon mitään. Tietysti ensi vuonna pitää saada joku uusi muotijuttu taas, mutta sitten saa kyllä ihan omillaan vaihdella.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 05.04.08 - klo:10:49 »

Iipa, ei kannata myydä sitä pyörää. 
Meilläkin uudempi pyörä kaivettiin esille, kun tyttärelle tuli pidempiä työmatkoja eteen. [:-)]
Jaaa, ellei sit tyttäresi halua sit vimosen päälle uutta pyörää. [:-I]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #26 : 05.04.08 - klo:11:50 »

Suunilleen 80 luvun puolivälissä tämän omani uutena ostin. Aika paljon olen sillä ajellut ja välillä korjautellutkin. Oikeastaan mulla on kaksi samanlaista, toinen on maalla, se on muutaman vuoden vanhempi.

Kirjattu

kolmas sisko

• Vieras
« Vastaus #27 : 05.04.08 - klo:16:27 »

Minulla on juuri tollainen pyörä joka on Iiipan linkissä.On muuten vallan mainio peli, avustuksen voi laittaa esimerkiksi ylämäessä päälle ja huristaa menemään.Jos haluaa kuntoilla niin ajaa ilman avustusta ja kunto kohoo.Sitten kun olen vielä vanhempi hankin sähkörollaattorin [:-DD]
Kirjattu

kolmas sisko

• Vieras
« Vastaus #28 : 05.04.08 - klo:16:29 »

Anteeksi pyörälinkki olikin Sinisorsan.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Kirjattu

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.