Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pyöräilyasiaa  (Luettu 1644 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pyöräilyasiaa
« Vastaus #90 : 02.08.08 - klo:19:25 »

Hyvä että venttiili ongelma selvisi ja mukavalta näyttää molemmat pyörät  [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Juu nyt on taas kaikki hyvin  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #91 : 03.08.08 - klo:10:29 »

Minulla on Solifer-merkkinen vaaleanpunainen pyörä, jonka olen joskus yli 20 vuotta sitten saanut äitienpäivälahjaksi. Hyvin toimii pyörä vieläkin. Siinä on kolme vaihdetta, jalka- ja käsijarru.
Takapyörän päällirengas oli vuosien varrella haurastunut niin, että sisäkumi tuli pari kesää sitten näkyviin ja pamahti yhdessä ylämäessä. No tuli sitten talutusta loppumatkasta...onneksi ei ollut pitkä matka kotiin  [:-DD] Nyt siinä on uusi rengas. Tarttis hommata ne pyörälaukut, johon saisi kaukoputken ettei tartte reppuselässä pyöräillä.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #92 : 03.08.08 - klo:10:53 »

Sitten vain laukkuostoksille [:-)] Kannattaa katsella sitten sellaiset laukut jotka saa varmasti kunnolla kiinni, etteivät hypähdä heti pois jos pienestä kuopasta ajaa, toisaalta kaukoputki laukussa varmasti ajaa varovasti [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #93 : 04.08.08 - klo:19:58 »

Nyt tänä vuonna:
vähintään 50km päiviä 61 kpl, joista
vähintään 100km 18 kpl, joista
vähintään 150km 5kpl
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #94 : 04.08.08 - klo:23:25 »

Minulla on Solifer-merkkinen vaaleanpunainen pyörä, jonka olen joskus yli 20 vuotta sitten saanut äitienpäivälahjaksi. Hyvin toimii pyörä vieläkin. Siinä on kolme vaihdetta, jalka- ja käsijarru.
Takapyörän päällirengas oli vuosien varrella haurastunut niin, että sisäkumi tuli pari kesää sitten näkyviin ja pamahti yhdessä ylämäessä. No tuli sitten talutusta loppumatkasta...onneksi ei ollut pitkä matka kotiin  [:-DD] Nyt siinä on uusi rengas. Tarttis hommata ne pyörälaukut, johon saisi kaukoputken ettei tartte reppuselässä pyöräillä.

Pyörälaukut on näppärä juttu! Minulla on Velomerkkiset, sellasta vetelää materiaalia ja sinne mahtuu tuo pikkuputki kokonaisena. Mustekalalla vielä sen näppärästi vakautan pysymään paikallaan. Aika hyvät, mahtuu yllättävän paljon tavaraa, ei tarvi kuljettaa selässä reppua pyörällä ajaessa.
Mulla oli nuorempana sellaset kirkkaanvihreä pyörälaukut, joka oli kovaa materiaalia. Ne oli vielä paremmat!Mahtaakohan sellasia kovapintaisia pyörälaukkuja, molemminpuoleisia enää mistään saada? [:-I]
Huomenna siskon kanssa pikku pyöräreissulle ja putki tietty mukaan [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #95 : 04.08.08 - klo:23:31 »

Omissa uudemmissa pyörälaukuissa on ainakin kovikemuovi pohjassa ja toisella sivulla, kyllä nykyään taitaa saada aivan minkälaisia pyörälaukkuja vaan jos oikeasta paikasta osaa kysyä

omat pyörälaukut (spectra) eivät ole lähelläkään kalliimpia malleja ja toimivat hyvin, vesitiiviit laukut saattaisivat pidemmillä matkoilla olla parempia, mutta jos tavarat taas pakkaa muovipussiin niin toimivuus sama...

Oman kylän sportiaankin saisi varmasti tilaamalla monia malleja mitä muuten ei kaupasta löydy
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #96 : 04.08.08 - klo:23:35 »

Varmasti löytyy laukkua joka lähtöön. Mun laukut hylkii vähän vettä ja muovipusseja käyttänyt tarvittaessa. Hyvä systeemi! [:-)] Laukut on kiinni pikkulukolla joten ne on pyörässä kiinni koko kesän. Edelliset laukut oli samoin ja toimi kyllä hyvin kantaenkin kantokahvasta.
Pitääpi kattella malleja, Driver tarvitsisi laukut, ainakin ensikesäksi.... [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pyöräilyasiaa *** PYÖRÄHUOLTO***
« Vastaus #98 : 14.03.10 - klo:12:18 »

Kevät lähestyy...

Jos ei ole talvella pyöräillyt ja pyörä meni talvisäilöön huoltamatta, nyt olisi kiire ottaa pyörä esiin ja aloittaa huoltotoimenpiteet. Jos taas ei pyörää huolla itse niin kiireesti ottamaan yhteyttä pyörähuoltoon, ehkä vielä ei ole kauppiaalla jonoja paljoa, mutta kuukauden jos odottaa saattaa pyörähuolloissa olla jo pitkät jonot kun kaikki vievät pyörää huoltoon ja odottavat että aika löytyy huomispäivälle.

Samalla kun pyörän huollattaa voi myös asennuttaa mittarin paikalle jos sellainen ei ole pyörässä jo ennestään toimintakunnossa

[:42] [:42] [:42] [:42] [:42] [:42] [:42] [:42] [:42] [:42]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #99 : 14.03.10 - klo:12:21 »

Nuo takaperin menevät pyörät kannattaa ainakin huollattaa ammattilaisella  [:-DD]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #100 : 14.03.10 - klo:12:29 »

[:-DD] Ei puutu pakki.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #101 : 14.03.10 - klo:12:31 »

Nuo takaperin menevät pyörät kannattaa ainakin huollattaa ammattilaisella  [:-DD]

:-))
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #102 : 14.03.10 - klo:20:44 »

Pakki olisikin hyvä, kun toisinaan täytyy ajaa vastatuuleen ja selkä edellä olisi kenties mukavampi ajaa  [:-)] Peilit sarviin, niin näkisi mitä vastaan tulee.

Olen kuluneella viikolla pumpannut renkaat täyteen, rasvannut ketjut, öljynnyt lukon ja tarkistanut, ettei pyörien ruuvit ole löystyneet talven tärinöissä. Satulasta on hieman sauma ratkennut. Se pitäisi vielä ommella ehjäksi, kun muuten se on hyvä ja en niin pienen ratkeaman takia viitsi uutta ostaa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #103 : 20.03.10 - klo:17:51 »

Mitenköhän on viikon aikana edistynyt pönttöläisten pyörähuoltoasiat, kuinka mukavaa se onkaan sitten lähteä liikkeelle talven jälkeen jos taukoa on ollut kun pyörä on ajokunnossa.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #104 : 20.03.10 - klo:18:28 »

Mun uusi, syksyllä ostettu Helkama kököttää meidän eteisessä. Kun se kastui pahasti otin sen sisään kuivumaan. Sitten varaston ovi jumittui enkä jaksanut sitä kaivaa auki. Niinpä Helkama sai jäädä sisään. Nyt se sitten odottelee seuraavaa keikkaa. Vesijumppaa ensi tiistaina.
Ainoa mikä vaatisi jonkinlaita "huoltoa" on toi minun matkamittarini.
Se on myös uusi mutta toiminut vain parilla reissulla. En vaan osaa  [:-(] Ja hölmö ostin sen Prismasta eikä sieltä saa mitään apuja. Kukaan ei osaa. Ne ei osaa kuin myydä.
En kehtaa viedä tähän parinsadan metrin päässä olevalle polkupyöräfirmallekaan opastettavaksi kun en sieltä ostanut. No, sen pyörän kyllä ostin, eikä se ollut ihan halpakaan.
Täytyypä miettiä jos sittenkin kehtaan ja uskallan  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.341 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.