Huomentapäivää ja terveisia aamusydänkohtauksesta...
Kissat käyttäytyi oudosti... Kirsikka istui keittiön nurkassa outo ilme naamalla... Tiitu tuli keittiöön ja tuijotti "pelästyneen näköisenä" Kirsikkaa ja alkoi sähistä... mä selitin että mitäs sä sähiset Kirsikkahan siinä vaan... aattelin onks Kirsikka kipee kun nurkassa kököttää (ei se koskaan siellä ole)...
No käväsin muutamaksi sekunniksi toisessa huoneessa, tulin takas keittiöön vain nähdäkseni kuinka Tiitu hyökkää sinne nurkkaan, juoksee kauheeta vauhtii karkuun olohuoneeseen Reiska-gerbiili suussa!!!!!!
Minä säntään perään huutaen ja kiljuen ja siirrellen sohvaa jonka alle Tiitu meni... ilman tulosta. Juoksin keittiöön huomatakseni, että Talvikki-gerbu on karannut häkistä ja Kirsikka on keittiössä, Tiitu olkkarissa Reiska suussa.
Olin jo ihan varma, että Reiskaa ei enää pelasteta, joten keskityin Talvikin ja Lumin pelastamiseen. No eihän niitä kiinni saa (Lumikin siis karkasi häkistä). Enkä saannu kissojakaan kiinni. Mutta huuto ja kiljuminen ja räyhääminen aiheutti sen että kaikki oli niin peloissaan ettei kissatkaan enää tehny muuta kuin juoksivat karkuun minua. Tiitukin ilmestyi yhtäkkiä keittiöön ilman Reiskaa... sain Tiitun ulos...
jne jne jne.
En jaksa koko stooria kirjoittaa. Aloin pelastamaan Talvikkia ja Lumia lattialta huomatakseni, että yhtäkkiä REISKA oli keittiössä - elossa!!! Niskavillat sekasin ja märät, mutta edes verta ei tullut. Voi sitä onnea!
Loppujenlopuksi sain kaikki kiinni ja häkkiin.
Mun kiljunta aiheutti sen, että Tiitu pelästyi niin paljon, että on pudottanu Reiskan suustaan...
Mä olin unohtanut häkin yhden luukun auki...