Kaunis tähtitaivas ja pakkasaamu, nyt juuri sininen hetki ohitettu. Lunta on ihan talvennäköisesti. Aamun sininen hetki on muuttunut vaaaleammaksi, kunnon talvipäivä on tulossa.
Pikkupoikakoiran kanssa olemme postin noutaneet.
Olen pikapuoliin lähdössä pakkaushommiin toiseen kotiini. Pikkupoikakoira, kooltaan kuitenkin iso, asustaa isossa häkissään poissaollessani.
Aloin jo kukkienkin keväthuoltoakin. Suihkussa oleva traakkipuu sai aivan uuden muodon, kun pikku/iso apulaiseni sai sen hampaisiinsa. Nyt oksanpätkät ovat juurtumislasissa.
Pikku/isokoira on kiltti ja hyvin oppivainen kaikesta huolimatta..
Olen aivan läheltä voinut seurata lapsensa tapaturmaisesti menettäneen perheen päiviä.
Kriisiapu oli paikalla pelastustoimien vielä ollessa käynnissä. Yhteisöllisyys, muiden mukanaolo, helpottaa omaisten tilannetta.
Lapset ovat myös näkyneet kylätiellä viemässä kynttilöitä ja piirustuksiaan tapahtumapaikalle. Kohtaamistilanteissa puheet saavat samansuuntaisen sisältönsä. Nyt varmaan jo kaikki koululaisetkin ovat lähteneet opintielleen.
Minun päiväni ovat tällaisia, ja tämänlaisistakin tunnelmista on hyvä kirjoittaa!