>Ihminen voi kyllä olla kasvissyöjä mutta kannattaako luontokappaletta lähteä muuttamaan omaksi kuvakseen.
Tästä ei ole kysymys.
>Mielestäni on ihan hyväksyttävää boikotoida turkiksia tai häkkikanoja kunhan se tehdään ketään vahingoittamatta mutta ottamalla eläin lemmikikseen pitäisi tätä kunnioittaa sen omilla ehdoilla. Ja, jos ei voi hyväksyä tapaa, jolla eläinten ruoka on tuotettu tai ei pysty käsittelemään sen luontaista ravintoa, kannattaa katsoa peiliä tai paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen puhelinnumeroa.
Olen samaa mieltä Välskärin kanssa, että ketään ei saa vahingoittaa boikotoinneillaan eikä mielenilmauksillaan.
Minulle on kehittynyt tämä vastenmielisyys lihaan vähitellen noin seitsemän vuoden aikana. Alunperinhän Mustikka ei ollut minun koirani, vaan jouduin ottamaan sen pojaltani hoitoon, koska hänen vaimonsa on astmaattinen ja hyvin allerginen koiralle. Missään nimessä en aio soittaa elänsuojeluyhdistykseen ja antaa Mustikkaa pois. Hän saa samaa ravintoa kuin tähänkin mennessä, vaikka sen käsittely inhottaa minua. Mutta minun on ruoka annettava, koska Didi ei voi sitä tehdä elämänkatsomuksensa vuoksi. Sitäkin täytyy kunnioittaa.
Peiliin olen katsonut ja näen siellä pulskan mamman.
>Tappaminen, raatelu ja verenhimo on osa luontoa. Silmittömästi tappavan minkin laskeminen luontoon on taas rinnastettavissa mielisairaalan ovien avaamiseen. Tai niinhän on toisaalta jo tehtykin... mutta anyway minä pidän vihanneksista ja voisin hyvinkin olla kasvissyöjä mutta Kaapon kupissa on sitä, mikä sille luonnostaan parhaiten sopii olkoonkin, että se hirttämätön kusasi taas sohvalle.
Tappaminen kuuluu tietysti luontoon, myönnän sen. Mutta vaikka koira on suden sukulainen, se ei tarkoita sitä, että se tappaa. Sen ei tarvitse tappaa, koska se saa ravintonsa emännältään. Koira on kotieläin eli kesy ja sillä on muut tehtävät: vahtiminen, paimentaminen, hakeminen, etsiminen..... ja vielä paljon muuta.
Turkistarhojen eläinten vapaaksi päästämisestä olen samaa mieltä, että se on todella raaka teko luonnolle. Parempi olisi, että ei tarhattaisi turkiseläimiä tai ainakin niillä olisi hyvät oltavat. Turkkia en käytä, vaikka se onkin aika luonteva asu meidän leveysasteilla (ainakin ennen vanhaan). Muut käyttäkööt turkkia jos lystäävät.
Terveisiä Kaapolle.
Sano sille, Välskäri, että ei saa pissiä sohvalle.