Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 4.2  (Luettu 1328 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #75 : 04.02.08 - klo:19:31 »


Liito-oravakos se täällä, no ei kun meidän Matti vaan ottaa välillä rennosti  [;-)]

Aivan MAHTAVA otos kissanpäivistä  [:-DD]
Tykkään ihan "sikahirveesti" tuosta kuvasta .
Saapi hymyä huuleen  [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #76 : 04.02.08 - klo:19:33 »

Matti on oikea pötköttäjä! Ihana Matti.
Niin meni työpäivä nopiaan ja iltakin. Tytär oli siippoineen ruokaa vaille, että oikein lämmintä ruokaa väsäsin. Ja taas jäi lasityökurssit väliin, isäntä liesussa auton kanssa. No ruusu valmistuu kyllä kotonakin. Aioin tehdä investoinnin ja ostaa yhden lasileikkurin. Olen taas ollut polttamatta ja rahaa säästynyt, että voin kyllä ostaa leikkurin. (polttamatta vuodesta 1982). Oli mukava ilma lenkillä ja samalla käynti hoidokkia huoltamassa.
Huomenillalla alkaakin ryijykurssi.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #77 : 04.02.08 - klo:19:39 »

Juu, broilerit on kohta olleet 45 minuuttia, pannulla paistaminen olisi varmaan ollut ihan fiksua
mutta kun siinä luki uunivalmiit.... mitenhän ihmeessä mä vielä olen hengissä ja näinkin hyvässä
lihassa tällä ruuanlaittotaidolla?  :-O

Kai ne sitten oli uunivalmiita, kun kerran sanottiin !  [:-)] Ja miksei ollut lämpötilaa tai paistoaikaa samantien mainittu ? Mä mikään mestarikokki ole itsekään, monet asiat on kantapään kautta joutunut oppimaan, kun kotona oli mummo paapomassa " määhä sie lukemaa, kylhä mie tään ruuan " jne.  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #78 : 04.02.08 - klo:19:46 »

Ehtoota.  [:-)] 

Pönttölässä broiskuherkut valmistuu ja pizzat lämpenee ...  [:-)]     näytöt ja koneet lisääntyy .....  [:-)]

Ihan mukava talvinen ilma ulkona, 0,8 pakkasta, kivaa oli taas metsäpoluilla koirulin kanssa lenkkeillä ja paljon oli metsäkauriit siellä liikkuneet ja
jälkiä jättäneet.  [:-)]
 
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #79 : 04.02.08 - klo:19:48 »

Mun mielestä kaikissa tollaisissa ruokapaketeissa pitäisi olla asteet ja aika, helpottaisi kovasti.
No, ihan hyvin paistuivat uunissa, ainakaan eivät olleet raakoja. Kaverina oli lohkoperunoita
ja pippurikastiketta (valmispussista tietty). Nam!

Jäi vielä huomiselle toinen annos, senkun paiskaa mikroon ja saa hyvää ruokaa!

Hippiäinen, haisteleeko sun haukku metsäkauriin jälkiä eli onko kovasti metsästysviettinen?
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 902
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #80 : 04.02.08 - klo:19:52 »

Täällä samaa mieltä kuin Taina jokaisessa lihapaketissa täytyisi olla aste/aikamäärä painettuina, [:-/] eihän niitä muuten voi muistaa.
Nyt ulkona 0,1 plussaa ja koneen vierelläkin jo 19,1.
Aika täydentää ja tarkistaa tinttien ruokinnat [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #81 : 04.02.08 - klo:19:53 »


Juu, broilerit on kohta olleet 45 minuuttia, pannulla paistaminen olisi varmaan ollut ihan fiksua
mutta kun siinä luki uunivalmiit.... mitenhän ihmeessä mä vielä olen hengissä ja näinkin hyvässä
lihassa tällä ruuanlaittotaidolla?  :-O

Arvatkaa, kuka sai 3 yksityisviestiä, joissa kyseltiin kaikkea mahdollista uuniin ja broileriin ja lohkoperunoihin liittyvää???  [:-I]

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #82 : 04.02.08 - klo:19:59 »

Kaija, HYSSSSS!  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 902
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #83 : 04.02.08 - klo:20:00 »


Juu, broilerit on kohta olleet 45 minuuttia, pannulla paistaminen olisi varmaan ollut ihan fiksua
mutta kun siinä luki uunivalmiit.... mitenhän ihmeessä mä vielä olen hengissä ja näinkin hyvässä
lihassa tällä ruuanlaittotaidolla?  :-O

Arvatkaa, kuka sai 3 yksityisviestiä, joissa kyseltiin kaikkea mahdollista uuniin ja broileriin ja lohkoperunoihin liittyvää???  [:-I]

En minä ainakaan [:-P]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #84 : 04.02.08 - klo:20:00 »

Hippiäinen, haisteleeko sun haukku metsäkauriin jälkiä eli onko kovasti metsästysviettinen?

Yleensä koiruli on aina metsässä liikkuessa vapaana ja kyllä mun koiruli innolla aina kauriiden ja muiden eläinten jälkiä haistelee ja jäljittää,
kun vielä hiukka yllyttää  :-))  mut kovin kauaksi metsään ei yksin uskalla koirulia päästää niiden lähiympäristössä liikkuvien hukkien takia  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #85 : 04.02.08 - klo:20:02 »

Ehtoota täältäki  [:-)]

Mun mielestä kaikissa tollaisissa ruokapaketeissa pitäisi olla asteet ja aika, helpottaisi kovasti.


Usein lukeekin, mut useimmiten en näe lukea, tummalla pohjalla pienen pieniä kirjaimia, pitäis olla suurennuslasi kaulassa.

Päivä meni taas hujauksessa, nyt on inspiraatio iskenyt ja torppa on muuttunut käsityöpajaksi. Vieras luulisi ahkerankin ihmisen täällä asustelevan, kaikkialla on kankaita ja kutimia ihanaisessa sekasorrossa.
Kävin moikkaamassa naapurin pikkuista Veli-koiranpentua, samanlailla kellitteli kuin tuo Talvikin rento Matti-kissa  [:-)]  

Mesiangervo reuhdoitko liikaa pihahommissa  [:-I]  mie lykin vain postiljoonille polun ja vähän työntelin rappujen edustaa.


Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #86 : 04.02.08 - klo:20:09 »


Juu, broilerit on kohta olleet 45 minuuttia, pannulla paistaminen olisi varmaan ollut ihan fiksua
mutta kun siinä luki uunivalmiit.... mitenhän ihmeessä mä vielä olen hengissä ja näinkin hyvässä
lihassa tällä ruuanlaittotaidolla?  :-O

Arvatkaa, kuka sai 3 yksityisviestiä, joissa kyseltiin kaikkea mahdollista uuniin ja broileriin ja lohkoperunoihin liittyvää???  [:-I]

En minä ainakaan [:-P]

Ohjeeksi ehkä olisi tullut vaihtaa päivän menu pizzaan!  [:-DD]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #87 : 04.02.08 - klo:20:11 »

Maanantai taas illassaan. Takana työpäivä ja huovutusilta. Kaksi seinätyötä lähti juuri pesukoneeseen. Ja jännitys tiivistyy - mitähän tällä kerralla tulee!

Ensi kesäksi aion järjestää pihalle kauniina sunnuntaipäivänä näyttelyn:
"taidetta taivaan alla". Sinne kootaan meidän kaikki huovutustyöt. Seinävaatteet puista roikkumaan, porkkanat, perunat, sipulit, lantut, punajuuret pärekoriin, mansikat ropposeen, täytekakku pöydälle....

Voiskohan myöskin talikon, lapion, viikatteen, haravan huovuttaa [?]
Ja miksi ei voisi!
-------------
Ja tästä kaikesta seuraa se, että minäpä laitan eläkepaperit vetämään - ainakin osa-sellaiset. Ei riitä muuten millään aika tämän kivan harrastuksen toteuttamiseen.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 902
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #88 : 04.02.08 - klo:20:21 »

Tänään päivällä on tapahtunut, kotoa - konehuoltoon - kotiin - hammaslääkärille - konehuoltoon ja kotiin, kilometrejäkin vähän yli 37 ja aika väsy olo, voikohan syöminen ruokajuomineen väsyttää :-O

Nyt lukemaan ja ehkä samalla nukkumaan, onneksi ei kirettä aamulla jos väsyttäisi  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Maanantai 4.2
« Vastaus #89 : 04.02.08 - klo:20:27 »

Täytyypä lähteä kesällä Hömiksen huovutusnäyttelyyn! Kannattaisi joulun alla
lähteä johonkin joulumarkkinoille niitä myymään, jos töitä tuota vauhtia syntyy niin
jouluksi on jo hyvä valikoima!

Jarmo: riippuu ruokajuomien määrästä.

Pyykkikone varmaan reippaasti pessyt toisen koneellisen pyykkiä, jos kävisi laittamassa
ne kuivamaan, sitten poikien kanssa iltapissille.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.301 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.