Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 7.2.Torstai  (Luettu 1694 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #45 : 07.02.08 - klo:14:44 »

Oon kotona taas .......[:50]   räntää ruikkii... Fasaani on palannut pitkästä aikaa  pihalle, seisoo parhaillaan pienen pienellä kumpareella. Luulin sen jo kadonneen uudenvuoden räiskeisiin. Kaksi kurrea on ravintelissa puolustamassa ruokapaikkaansa, äsken häätivät Fasaanin kauemmas, ei luulis pelkäävän, mutta niin vain kaveri perääntyi pusikoon, nyt palasi jo takaisin. Jotain ripposia se syö tuolta rasvakaakkujen alta.

Mulla menis koko päivä noita pihaporukoita ihmetellessä, mitä nyt pimeellä vähän yön yli pelaisin.

Jospa hörppäis kahvit   eipä ollut vielä siemeniä  myynissä  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #46 : 07.02.08 - klo:14:53 »

Mun täs piti pönttöillä, mut unohuinkin lämmittämään saunaa, saunaa mie taas unohuin lämmittämään kun piti vaan liiterissä käydä tekemässä tilaa yhelle rohjakkeelle joka pitää sinne kantaa, niin ja gerbuille piti hakee risuja, mut aloin sit siirteleen vesisaavia ulkona ja gerbut on vielä ilman risuja. Tämä oli tärkeä tiedonanto. :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #47 : 07.02.08 - klo:14:56 »

Hyvän mielen hain äsken uima-altaasta.  Eikä lonkkakaan paljoo kenoillut,  sai melekoista kyytiä erilaisista liikkeistä.
Loppupäivän olenkin sit kokoisesti.
Ainiin, täytyyhän mun lajitella pyykkiä ja pestä vaikka yks koneellinen tänään.

Nyt ekaksi täytyy jotain syödä, kurnii masussa.

Mukavaa päivää kaikille.  [:-)] :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #48 : 07.02.08 - klo:14:59 »

Sus saa kohta risuja jos gerbiilit ei saa risuja  [:-I] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #49 : 07.02.08 - klo:14:59 »

Pilvistä ja sateetonta tällähetkellä ulkona, 0,5 plussaa. Lintujen ruokinnalla nyt aika hiljaista tinttejä ja käpytikat vain napostelemassa.
Jospa päivän teekupposelle ja ihan hieno ilma ulkona loppujenlopuksi ja ulos on mentävä, muutaman kilometrin kävelylenkille koirulin kanssa.  [:-)]
heips  [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #50 : 07.02.08 - klo:15:19 »


Ilma on täällä ihan kuin pitkäperjantaina, harmaa ja sataa märkää lunta.

Simahdin eilen illalla sohvalle. Telkusta ei tullut oikein mitään mielenkiintoista, joten ajattelin ihan hetkeksi laittaa silmät kiinni. Kello oli kaksi yöllä, kun heräsin niska jäykkänä ja suu kuivana kuin kasken polttajan hattu. Täysi valaistus olohuoneessa. Onneksi ei ole naapureita ihan lähellä, ties mitä olisivat ajatelleet....


Heippa !
Ilmasta ei tarvitse kirjoittaa mitään, Mesis  on asian ilmaissut niin osuvasti. :-))

Tuosta täydestä valaistuksesta yöllä....
En malta olla kertomatta tarinaa vuosikymmenten takaa eräästä rovastista pienehkössä maalaispitäjässä.
Tunnetusti sanavalmis ja omaperäinen persoona.

Sunnuntaiaamuna kirkonmäellä joku kylän asukas ihmetteli suureen ääneen kun pappilassa paloivat valot keskellä yötä. Syntiä siellä varmaan tehtiin kun niin myöhään pidettiin valoja.
Rovasti sitten ihmettelemään että mistäs asianomainen sitten itse oli tulossa, ettei vaan ollut syntiä tekemässä. [:-DD]

Tiinan kanssa samoilla linjoilla tästä ympärivuotisesta harmaudesta kun ei ole kesää eikä talvea.
Osuvat nimet myös keksit. :-))

No kun luin eteenpäin, Mesellä ja Inkellä sentään kesän talvesta erottaa.  [:-)]

No nyt tulikin istuskeltua niin pitkään lukemassa, keittiötyöt hoidettava välillä.
Palailen myöhemmin.
Mukavaa jatkoa torstaipäiväänne ! [;-)]


Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #51 : 07.02.08 - klo:16:13 »

"Sunnuntaiaamuna kirkonmäellä joku kylän asukas ihmetteli suureen ääneen kun pappilassa paloivat valot keskellä yötä. Syntiä siellä varmaan tehtiin kun niin myöhään pidettiin valoja.
Rovasti sitten ihmettelemään että mistäs asianomainen sitten itse oli tulossa, ettei vaan ollut syntiä tekemässä."

 [:-DD] [:-DD] [:-DD]


Nyt on mentävä vähän koiran kanssa ulos, kun se jo tuossa odottelee. Tuli nääs sanottua miehelle, että menen lenkille, ja koirahan ymmärtää, mitä "lenkille"-sana tarkoittaa.


Voiskohan joku selittää minulle, miten lainataan noin, kun Annulixkin lainasi minun tekstiäni.

« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo:16:15 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #52 : 07.02.08 - klo:16:25 »

Päivä jatkunut kovasti, nyt alkaa vasta hämärtään, kun pimeimpään aikaan
oli jo 14 jlk melko pimeää... ja aamusta kans päivä jatkunut kovasti.

Leuto sää jatkuu +0.5 ja heikko tuuli, kiva ulkoilu sää tänään  [:-)]

Mukavaa loppuiltaa kaikille!  [:-)]
Kirjattu
#Jani#

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #53 : 07.02.08 - klo:16:42 »



Voiskohan joku selittää minulle, miten lainataan noin, kun Annulixkin lainasi minun tekstiäni.


Mesis jokaisen juttulaatikon oikeassa yläkulmassa on kohta lainaus, paina sitä esim mun juttuni kohdalta, niin näät kuinka käy. Saat uuteen laatikkoon sen lainauksen. Sitten vaan poistat mitä et halua lainata, mutta jätä alkuun ja loppuun hakasulkujen kohdat.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #54 : 07.02.08 - klo:16:57 »

Ulkon on märkää...lumista vielä kuitennii.....tuu kesä tuu

Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #55 : 07.02.08 - klo:17:00 »



Voiskohan joku selittää minulle, miten lainataan noin, kun Annulixkin lainasi minun tekstiäni.


Mesis jokaisen juttulaatikon oikeassa yläkulmassa on kohta lainaus, paina sitä esim mun juttuni kohdalta, niin näät kuinka käy. Saat uuteen laatikkoon sen lainauksen. Sitten vaan poistat mitä et halua lainata, mutta jätä alkuun ja loppuun hakasulkujen kohdat.

Oon auttamattoman tyhmä  [NUT] kun en ymmärrä. Antaa olla, lainailen sitten toisella tapaa  [:-)]

Kati lätkäsi ihanan kesäkuvan  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #56 : 07.02.08 - klo:17:01 »

Sus saa kohta risuja jos gerbiilit ei saa risuja  [:-I] [:-I]

Gerbiilit sai risuja jo. Ja miekii käytyy saunassa. :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #57 : 07.02.08 - klo:17:29 »

Mesis, osastithan sinä!
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #58 : 07.02.08 - klo:17:32 »

Voi kökkö näitä ilmoja, sanon miekii!
Mieli mustana jo muutenkin ja ilma on harmaa ja apea.
Tars jottain keksiä!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: 7.2.Torstai
« Vastaus #59 : 07.02.08 - klo:17:55 »

Mesis, osastithan sinä!

Minä osaan lainata vain siten, että tulee koko viesti, mutta en siten, että lainaisin vain jonkin osan tekstistä. -Siis noin, että se tulee tuohon eri väriseen pohjaan. Mahtoiko tätä selostusta nyt kukaan käsittää  :-)). Voi minnuu  [NUT]  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.248 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.