Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Taloyhtiöiden isännöinti - kokemuksia  (Luettu 715 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Taloyhtiöiden isännöinti - kokemuksia
« : 11.02.08 - klo:20:50 »

Tästä asiasta on ainakin pääkaupunkiseudun lehdessä paljon kirjoiteltu viime aikoina. Tulen juuri eräästä kokouksesta, jossa isännöitsijä/toimitusjohtaja kertoi, että kohta on osaavista ja hyvistä isännöitsijöistä todella pula.
Minun mielestäni kyllä jo nytkin on huutava pula!

Oletko sinä törmännyt asiansa osaavaan, taloyhtiön kannalta asioita ajattelevaan isännöitsijään? Millaisia kokemuksia itsekullakin on?
Tämähän nyt siis koskee luonnollisesti kerrostalo/rivitaloasujia.
Omakotiasujat lienevät itse isännöitsijöitä/talonmiehiä.

Onko taloyhtiötäsi hoidettu niin, että tarvittavat remontit tehdään mieluummin etu- kuin takapainotteisesti? Onko teillä esim. väestönsuoja lain edellyttämässä kunnossa? Tiedottaako hallitus asioista riittävästi?
Onko teillä mitään yhteistä vapaa-ajan toimintaa taloyhtiössä?

Olisi kiva kuulla toisten kokemuksia ja näkemyksiä. Itse kun olen niin tiiviisti tässä työssä mukana.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
Vs: Taloyhtiöiden isännöinti - kokemuksia
« Vastaus #1 : 11.02.08 - klo:20:53 »

En enää halua muistella niitä ikäviä isännöintiasioita... [:-(] Nykyisin toimii...viiveellä, mutta jotakuinkin tasapuolisesti.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 11.02.08 - klo:21:03 »

Voi voi kun löytyisikin hyvä sellainen. Meillä on 5 v aikana jo menossa kolmas isännöinti. Toimistot hamstraa taloyhtiöitä niin monia että eivät kerkiä hoitamaan niiden asioita, ja hallitukset älähtää [:-(]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #3 : 11.02.08 - klo:21:17 »

Minä olen ollut kahdessa rivitaloyhtiössä isännöistsijänä ja vain hyviä kokemuksia on muistissa.  [:-I]
No, joitakin vuokranmaksurästejä oli kuitenkin.  [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 11.02.08 - klo:21:21 »

Pienet yhtiöt on varmaan helppo hoitaa mutta meidänkin as.Oy:ssä on 13 3-kerroksista taloa ja naapurissa 11 samanlaista taloa, lisäksi isännöintitoimistoilla täällä voi olla 10-30 talon asiat hoidossa. Ei mikään ihme jos hommat ei suju [:-I]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 11.02.08 - klo:23:03 »

Näytä minulle osaava isännöitsijä, niin minä näytän valehtelijan  [:-)]

Jostakin syystä minulla on se käsitys, että luvataan mutta unohdetaan samantein.
Vaatii kärsivällisyyttä ja useita puheluja/käyntejä että saa mitään aikaseksi.

"Hyvä" esimerkki on työpaikkani iäsnnöitsijä, katto on vuotanut 14 vuotta, mutta katto kuulema vuotaa niin pahasta paikkaa ettei saada pitäväksi.
Yön aikana sopivasti sataen saattaa tulla huoneeseen kolmekin litraa vettä ämpäriin.
Terveellinen työilma uskokaa pois.

Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 12.02.08 - klo:10:58 »

Näytä minulle osaava isännöitsijä, niin minä näytän valehtelijan  [:-)]

[:-DDD]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #7 : 21.02.08 - klo:16:39 »

Kokemuksia tääläki.
Oli viiden vuoden sisää haussa kolmas isännöitsijä. Otettii aikasempi pitkäaikanen isännöitsijä puhutteluu ja kas, alko selviimää, minkätakii isännöitsijät vieroksuu meit. Meil oli yhtiön hallituksen puheenjohtaja ollu jo ykstoista vuotta sama henkilö. Ei muutaku hallituksen puheenjohtaja vaihtoo ja saatii entine "hyvä" isännöitsijä takas ja asiat sujuu, eikä tu kauheen kalliiks. Kannattas varmaa kokeilla muittenki!   [:-DD]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #8 : 21.02.08 - klo:20:38 »

Jaa-a. Jos meillä toimittaisiin noin, saisimme takaisin entisen isännöitsijän, joka esimerkiksi kerran oli hyväksynyt ja maksanut meidän taloyhtiön tililtä naapuritaloyhtiön laskun.
Vasta tositetarkastuksessa huomasin.

Ja summahan oli pieni:¨
noin 20.000 euroa!

Ei naurattanut.
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 21.02.08 - klo:21:51 »

Mieheni toimi edellisessä asunnossamme taloyhtiön isännöitsijänä 11 vuotta. Eli siitä lähtien kun asunto ostettiin (rivitalo rakennettiin) siihen asti kun muutettiin omaan taloon.

Täytyy myöntää että kun oli isännöitsijä omasta talosta niin olipas toisella poikaparalla hommia. Vaikkei meilläkään ollut kuin kuusi huoneistoa, niin miesparka oli samantien isännöitsijä, talonmies yms yleismies. Joka taloon pesiytyy myös niitä työtä vieroksuvia asukkaita, jotka sitten kuitenkin valittavat myös pikkuasioista ensimmäisenä. Onneksi oli myös hienoja ihmisiä joten ihan ei toinen uupunut siinä hommassa.

Ihana kuitenkin kun nykyään voi päättää vain omista tekemisistä. Ei ollut nimittäin hääppöinen jobi.
Tietysti minä puhun nyt vain omasta puolestani. Enhän tiedä vaikka mies olis tykännytkin hommasta  [:-I]. Epäilen kuitenkin.

Sattumalta meidän toisella puolella asui vanhoillislestadiolainen erittäin vanha pariskunta (puuttuivat joka asiaan, mikään ei ollut koskaan hyvin). Toisella puolella nuori pari joka juhli aina, ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun heidän tekemisiin piti puuttua. Nuorenparin tytön äiti asui sitten yhdessä asunnossa (eli kiva kiva). Yhdessä oli hiljainen poikamies ja yhdessä porukka joka oli aina reissussa (kuitenkin, jos olivat paikalla, olivat ahkeria). Kivaa eikö totta. Onneksi se aika on ohi.

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #10 : 22.02.08 - klo:10:29 »

Epäilemättä ehkä paras ratkaisu olisi isännöitsijä, joka itse asuu talossa. Mutta mieletön homma - niin pienemmässä kuin puhumattakaan suuremmasta taloyhtiöstä.
En suurin surminkaan ryhtyisi edes pienessä.

Osaava ja huolehtiva isännöitsijä on kullanarvoinen. Aivan taloudellistakin tappiota voi tuottaa huolimaton isännöinti.
Hallituksen puheenjohtaja on vain yksi hallituksen jäsen. Hallitus tekee ratkaisut ja huolehtii taloyhtiöstä - ei puheenjohtaja. Onneksi. [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #11 : 23.02.08 - klo:21:05 »

Isännöitsijä, joka asuu taloyhtiössä ja jonka poika sattuu olemaan remppamies..ihme yhtälö: isännöitsijän omassa asunnossa tehtiin monenmoista remppaa ja kaikki muutkin työt "kasaantuivat" pojan hommiksi. Tuskin kilpailutettiin. Mutta tästä on onneksi vuosia, eikä kai toivottavasti toistu !  [:-I]
Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 23.02.08 - klo:21:16 »

Isäni on isännöitsijä ja luulen kyllä, että hän hoitaa taloyhtiönsä hyvin. Tietysti kaikille ihmisille ei mikään riitä... Jotkut luulevat että isännöitsijöiden kuuluu hoitaa kaikki ja koska vain. He luulevat, että juuri tämä taloyhtiö on ainoa isännöitsijällä ja ettei tällä ole eikä saa olla muuta elämää kuin se tietty taloyhtiö.

Usein huono isännöinti johtuu siitä, että yhdellä isännöitsijällä voi olla jopa 100 taloyhtiötä vastuullaan. Tällöin tuskin tulee käytyä paikalla kovin usein. Isälläni on oma pieni firma ja hänellä on vain 16 yhtiötä hoidossaan.

Harvoin häntä mistään kiitetään. Tänäänkin olin hänen apunaan jakamassa kokouskutsuja. Töitä tehdään pitkät päivät ja illát täyttyvät kokouksista, joissa ihmiset tuppaavat tapella mitä ihmeellisistä asioista.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.02.08 - klo:21:45 »

Palokärjen kirjoitus on kyllä ihan otta.
Meidänkin taloyhtiössä joskus aikoinaan oli henkilö joka vaati kaikenlaista mutta yhtiövastikeita hän ei niiden asioiden vuoksi ollut halukas nostamaan--mistäköhän hän kuvitteli rahojen niihin asioihin tulevan,ilmastako [?]

Varmasti on paljon ihmisiä jotka vaan valittavat joka ikisestä asiasta ja ovat itselleen vaatimassa muiden laskuun kaikenlasta mitä ei edes taloyhtiön kuuluisi maksaa vaan henkilön itse,sitten pihatalkoissa loistaa poissaolollaan.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 23.02.08 - klo:21:53 »

Jos haluaa hoitaa hyvin taloyhtiön asioita, ei saa rohmuta liikaa niitä varsinkaan jos ei ole apulaisia avittamaan [:-)]
Niin ja hallitus se on joka suuremmat rempat päättää äänestyttämälllä ne yhtiökokouksissa ei isännöitsijä.
« Viimeksi muokattu: 23.02.08 - klo:21:55 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.204 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.