Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 19. 2. 08  (Luettu 1053 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #30 : 19.02.08 - klo:10:13 »

Huomenta..aivan ihana aurinkoinen aamu on koittanut..oli niin mukavaa lenkkeillä Veran kanssa kuivassa aamussa..tintit lauloivat..ja jopa melkeinpä titityytä kuului..aivan alkuperäisversiona.
Illalla pitäisi taas lähteä neiti näppärän kanssa pentu"kouluun"...näyttämään,mitä olen viikossa oppinut..minuahan siellä opetetaan.Taidan olla aika huono oppilas..mutta pitäähän joukossa pellejäkin olla..ja me olemme mieluusti niitä..mukavaa yhdessä oloa..kaikki tyynni..siltä pohjalta siellä käydään... :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #31 : 19.02.08 - klo:10:18 »

Huomenta Keravalta ja myötätuntoinen tervehdys muille huonosti nukkuneille  [:56]

Yksi työkaveri tunnustaa käyttävänsä nukahtamislääkettä tasaamaan vuorotyön aiheuttamia rytmimuutoksia, mutta mua lähinnä kauhistuttaa ajatus.

Mä käytän joskus harvoin, muutaman kerran vuodessa, nukahtamislääkettä ja vain silloin jos en todellakaan saa useampaan iltaan/yöhön nukuttua.

Edellisyönähän mulle kävi niin, että napsahdin pirteänä hereille kolmen tunnin unen jälkeen ja valvoin 4 tuntia, eli siihen taas ei nukahtamislääkekään auta.  [:-(] ONNEKSI näitä yövuoroja on kuitenkin näin harvoin!

Maitopuolen aikaan tehtiin yötä paljon enemmän; voi sanoa, että melkein joka viikko iltaa (17-01), päivää (9-17) ja yötä (01-09 tai 04-12) ja silloin oli varmaan koko ajan niin sekaisin, ettei mitään palautumisongelmia tullut. Tosin olin silloin nuori, eikä yleensä ollut 5 yötä yhteen menoon, vaan vapailta iltaan ja sitten aikaistettiin koko ajan  :-O

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #32 : 19.02.08 - klo:10:30 »

Minulla on muutama ystävä jotka ovat myöskin vuorotyöläisiä..ja ovat unettomuuteen käyttäneet Valeriaanaa..on kuulemma tehokasta..eikä tee oloa seuraavana päivänä pöppöröiseksi..itsellä ei ole omakohtaista kokemusta..aineesta...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 674
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #33 : 19.02.08 - klo:10:41 »

Minä teen keskeytyvää kolmivuorotyötä, eli 5 iltaa, 5 aamua ja 5 yötä, ja nimenomaan tuossa järjestyksessä. Minulla ei ole minkäänlaisia nukkumisongelmia, tai on päinvastaisia kuin Kaijalla, eli olen täysin väsynyt ja nukkuisin varmaan pidempäänkin aamulla, mutta kun en uskalla. Siitä nääs seuraa ankara päänsärky, ja sitä en halua. Mutta minä en oikeastaan nuku perjantaiaamuna enää ollenkaan. Saata joskus sohvalla istuallani torkahtaa tunnin -puolitoista, mutta harvemmin. Siitä kai johtuu tuo kamala väsymys. Perjantaina en saa mitään tähdellistä aikaiseksi. On vaan niin kelju olo.
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #34 : 19.02.08 - klo:11:28 »

Mulla pukkaa näämmä lähiaikoina keikkaa Lahteen. On taas yks sukulainen kuollu.

Mitehän lienee pölypussien hinnat nousseet? Jos kävis samal reissulla varastoo täydentämäs.
Yks pussi on viä edelliseltä ostoskierrokselta jäljel.  [:-)]
Kirjattu

luscy

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #35 : 19.02.08 - klo:11:34 »

ja kaffeel matka varrell, tervetulloo vaa Veke!
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #36 : 19.02.08 - klo:11:42 »

Minä taidan valmistautua teputtelemaan työterveyteen ja yritän muistella kaikki vaivani...Yleensä silloin ei ole enää kovin sairas, kun sen ajan vihdoin saa !  [:-I]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #37 : 19.02.08 - klo:11:48 »

Aurinkoista päivää    [:46]
Aamulla oli pakkasta melkein -10. Nyt enää -4.
Yö meni aika hyvin,vaikka aampuolella tulikin mietittyä "syntyjä syviä".    [NUT]    [:-DD]
Laitoin heti aamupuuron jälkeen hellaan tulet ja tiskasin parin päivän astiat. Nyt on mukava lämpö tuvassa. Malttaako tästä ulos lähteäkään.   [:-I]
Täytyy käydä postihakureissulla kävelemässä.Eilisestä sauvakävelystä tuli lapa kipeeksi,taisin ottaa liian rivakasti äkiksestä.
Täällä pohjoisessa on lunta ja mukavat ilmatkin,tule vain Pyris tännepäin.
Jaksalle vain surkee ilme naamalle,kun lääkäriin menet,kyllä se siitä.     [:-I]    :-))
Pirtsakkaa tiistaita.   [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #38 : 19.02.08 - klo:12:39 »

No, ei tämä aamupäivä ihan hukkaan mennyt. Sain pestyä koneellisen pyykkiä ja käytyä kaupassa. Nyt on taas töihin evääksi ihania viinirypäleitä ja miniluumutomaatteja. Niitä on kiva napostella... unohtamatta tietenkään rasvaisempia välipaloja  [:-P]

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #39 : 19.02.08 - klo:12:43 »

ja kaffeel matka varrell, tervetulloo vaa Veke! 

Ja vähä rusinapullaa sitte kans. [:5]
Kirjattu

luscy

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #40 : 19.02.08 - klo:12:57 »

Pullat on täydennetty itsetehdyllä hillolla, kelpaako...?
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #41 : 19.02.08 - klo:12:58 »

Keskipäivää!
Upea aurinkoinen ilma ollut aamusta saakka.  [:-)] [:45]
Taitaa olla ensimmäinen kunnon aurinkopäivä tänä vuonna tällä seudulla.
Aamulla oli pakkasta -12 nyt enää -4. Paljon on lintusia liikkellä ja laulukonsertti lisääntyy päivä päivältä - samaan tahtiin päivän pitenemisen kanssa. [:-)]
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #42 : 19.02.08 - klo:12:59 »

Pullat on täydennetty itsetehdyllä hillolla, kelpaako...? 

Jo tokkiisa, nam nam!   [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #43 : 19.02.08 - klo:13:18 »

Moi!  Aurinko paistaa kirkkaasti ja ihan pieni huju käy.

Yks uroteko takanapäin.  Pakastin on jäistä vapaa, mut oli siinä työtäkin.!  [:-/]

Vitsit vähissä.  Vaikka kuinka purin hammasta ja pinnistin, niin kyynelkarpalo vuos silimänurkasta ja pääs ärräpääkin.  Lonkka on niin vietävän kipee ollut tänään.
Ei oo oikein mun päivä. [:-(]

Teille kuitenkin toivottelen pirtsakkaa tiistaita.  [:45] [:45]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 19. 2. 08
« Vastaus #44 : 19.02.08 - klo:13:26 »

Mulla pukkaa näämmä lähiaikoina keikkaa Lahteen. On taas yks sukulainen kuollu.

Mitehän lienee pölypussien hinnat nousseet? Jos kävis samal reissulla varastoo täydentämäs.
Yks pussi on viä edelliseltä ostoskierrokselta jäljel.  [:-)]

Ai onko pölypussien hinnat nousseet, no ei taida olla. Tai no ehkä inflaation verran. [:-DD] Ja pönttöalennus tulee tietysti.
Tervetuloa Veke, ihan koska vaan. Pullaa ei kylläkään usein ole mutta kaffet saa aina. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.315 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.